JUL 2012

då var allt nästan över.
dop i söndags i sävast, mariakyrkan. jag var inte beredd på käftsmällen som slog till redan på parkeringen utanför kyrkan. jag var på begravningen igen. jag såg begravningsbilen stå parkerad utanför entren, jag såg alla människor, jag såg allt. känslan som befann sig i kyrkan på begravningen fanns i kroppen. känslan som jag hade när vi träffades alla i sunderbyn för första gången fanns också där.
riktigt jobbigt. jag höll emot så mycket det gick. det kändes riktigt dåligt av mig att sitta och vara ledsen när vi var där för att fira ett nytt liv, inte säga farväl till ett. jag tänker åka tillbaka till kyrkan och låta det komma, det är inte så bra att trycka bort allt tror jag. sjukt mycket jobbigare i kyrkan än vid hans sten.
 
nog om det. dopet var faktiskt fint! haileys storebror fick hälla vattnet i skålen - riktigt fint!
och stola gudföräldrar/faddrar på plats också! linneas kompis sofia och jonatan fick äran!
gott dopfika och trevligt sällskap. som det ska vara.
 
julafton i gammelstad på dagen och julafton på björx på kvällen. vi sov till och med över.
igår var det en krogkväll på allstar med mini-me med tjejer och gustav. trevligt det med. mår ändå skapligt idag! har blivit hämtad till gammelstad och ska vara här hela kvällen hade jag tänkt mig. malin och elin åker "hem" till stockholm ikväll vid 18-tiden. förbannat trist, dom kom just!
dalafolket stannar nog lite till iallafall. då har jag iallafall någon att härja med!
 
kom ihåg att det var här ni hörde det först
 
 
respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback