shake up the happiness!

idag tar den tredje julskinkan slut.
jag läste i tidningen för några dagar sen att det går sämre för nylén-hugosson. jag har bekanta som arbetar där och ser gärna att de får behålla sina jobb. därför har jag köpt julskinka och prinskorv från n-h.
närproducerat är alltid bäst! jag kan dessutom gå i god för deras skinka och korv för er som tvivlar.
 
imorgon kommer mini-me och elin. dessutom kommer jonatans storebror med fru och barn! som grädde på moset kommer inte pizza-per till jul! (inte lika kul om han inte läser det!)
jag har höga förväntningar för den här julen! så höga att jag glömt bort nyårsplanerna.
jag vill bara äta god middag, spela spel och se raketerna.
jag är inte ens sugen på att gå på krogen på juldagarna/hemvändardagarna.
 
mitt största problem är inte längre min förkylning, det är vad jag ska äta till lunch. jag börjar med andra ord bli frisk. lagom till alla "hemvändare".
eftersom jag är friskare tyckte jag inte att jag skulle behöva ha på mig dobsonbyxorna, utan att det skulle räcka med fleecebyxor i -14 grader. och jag undrar varför jag blivit sjuk?
 
julstressen har inte kommit hit. jag tycker det går sjukt långsamt till julafton.
en enda julklapp kvar och den är till pappa. pappor är alltid svårast. "jag vill ha fred på jorden", det är lätt ordnat.
 
jag har varit på arbetsintervju för ett truckjobb ute i alvik, av 175st var jag en av fyra som fick komma på intervju. så även om de inte hör av sig är jag nöjd över att jag inte är helt värdelös.jag är ändå värd att intervjuas.
fast en anställning hade varit en riktigt fin julklapp! (en sån som jag kan ge min pappa i julklapp)
kom ihåg att det var här ni hörde det först
 
respect christmas!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, du verkar få en härlig jul ;) Håller tummarna för att det blir något med jobbet i Alvik!
God Jul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback