agility

lördagens tävling är över! klass 3 startade i både agility och hopp, därefter klass 2 och sist klass 1.
lagom till klass 2 öppnade himlen sig och det ville inte sluta regna! tillslut, då alla lopp var klara började det klarna upp något. det betyder att jag var sjöblöt! jag var isklall, blöt och lite svettig! som grädde på moset stank jag blöt hund!
skoj fick börja. det gick fint i agilityn trots disk. hon slarvade i slalomet och gick på nästa hinder utan att jag hann stoppa upp henne och köra om slalomet- disk. med nelle föll jag på det blöta gräset med mina mjukisar! men det gick fint, lite slarv på kontaktfälten men helt ok.
 
(med suger menar jag hindersug, hon drar mot hinder, inte att hon är dålig!)
 
i hopp gick det bra för skoj, hon suger som fan på hinderna nu och går bra att skicka! jag blindade och litade väldigt mycket på henne! det resulterade i tre vägran - disk. men det var så smidigt och det var super kul.
nellie är helt jävla störd i hela skallen. om hon inte fattar vart man ska. eller om något går fel, minsta lilla så blir hon störd. hon hoppar upp mot mig, hon skäller, försöker dra mig i kläderna, i håret - HON BITER! jag säger då det, börjar hon ens naffsa imorgon går jag av planen direkt! dumma hund!!!! okej om man inte fattar, men man biter fan inte! tänkte att jag inte vågade säga till henne framför en publik "vad hård hon är".
 
påväg hem tänkte jag på vad skönt det skulle bli att få komma hem. jag skulle tappa upp det där badet, äta middag i badet, se på film.
VARM VATTNET ÄR BORTA!!!!!!!!! det insåg jag när jag tappat upp badet, tagit dit datorn och pallat upp datorn med hjälp av kuddar för att få perfekt höjd Och hämtat dit mat!
nu ligger jag på soffam under värmefilten som först inte ville fungera och luktar blöt hund. fortfarande blöt i håret  - av regnet! så otroooooligt synd om mig! otroooolig synd!!!!!! lid med mig! steg upp 06 imorse och får inte ens duscha bort stanken eller få värma upp kroppen! jag är kall in i benet! ååååååååååå
 
kom ihåg att det var här ni hörde det först
 
respect the rain

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback