agilitytävling söndag.

i söndags gick det något bättre. jag bestämde mig för att behandla nellie som att hon var HELT tappad och lite störd. det gick bra! mitt största problem har alltid varit att jag inte lärt mig banorna och inte vet vart jag ska, utan får kolla efter siffrorna. 1,2,3 osv. men nu, jag visste vart jag skulle UTAN att smygtitta, eller börja titta upp medans jag springer runt.
därför kunde jag nu med nellie vara lite övertydlig. jag pekade på ett hinder tydligt som fan, och sa "hääääär... hooooppa... braaaa nu hääääär ååååt" och det gick vägen. inga pinnar, bara disk men det gick beytdligt bättre.
lillstrumpan är alltid duktig, lite in the gas när hon får sitta i en bur utan sin daliga rush på ca 1-1,5 mil. men det fanns en ratt och farten var sinnes som vanligt.
 
finns inga filmer ännu, har inte ens sett dom själv. vanja hade filmat, men jag får plocka hem dom senare.
kom ihåg att det var här ni hörde det först
 
respect the mentally challenged (nellie)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback