kiruna - vi är stjärnor

i fredags var det dags att dra ihop en liten fest.. impulsfest såklart. jag och mia delade på en liter vitt vin och 16öl.... jag behöver nog inte säga så mycket mer.
på lördag så hade vi tråkigt och några öl kvar från gårdagen. mia fick den strålande ideen att "vi åker till kiruna".. klockan var väl kring en 13-15.00 tiden och tåget skulle gå 16.45. tog dock ett tag innan mia hade övertalat mig att åka till KIRUNA! men.. here we are liksom.

blev en tripp till saunan och till ferrum-krogen/utestället/lappkåtan :) kände inte en käft..
en sak, jag åker till kiruna och av alla människor jag undviker och allt så träffar jag : bergsapan! haha. tur för mig att jag var nog full för att våga gå fram och be om ursäkt och försöka tänka på vad jag säger! kanske borde sluta kalla han för bergsapan nu när jag bett om ursäkt och blivit "förlåten".. :)


vi satt och kollade vad det var för folk som gick ut. föresten så var åldersgränsen 20år.. såg EN studentmössa på hela kvällen och det tackar jag djupt för. vi visade inte ens leg när vi gick in ;) sen tror jag att vi lätt var snyggast på stället. yäck va de allra flesta kirunaborna var.. inte fina. fanns dock något undantag, tog ett bildbevis ;) hahaha. "hej vi är från luleå och eeh..vi jobbar för innankrogen, får vi ta kort på er?" den fungerade jätte bra tyckte jag!
något som fungerade mindre bra var att det stod en stor plastflaska på krogen, en corona! voivoi..

vi ska grilla här. är sepe bakiiis.. sitter och skrattar högt för mig själv om hur fyndig jag är och mia och hennes lilla syster emelie har nog idiotförklarat mig för ett bra tag sen! "haha jag måste skratta för mig själv innan jag kan skriva nå mer"
"eehh haha du är fan stöööörd" -mia
fotboll på tv också.

det var INGA på tåget i princip. alla satt bänkade framför tv:n och såg när sverige spelade oavgjort mot lille-plutt-landet. vi sket i fotbollen och sov på tåget istället :) vet inte riktigt när vi ska hem heller. jag är lite sugen på att dra med de sista tåget som går idag (18.41) istället för något morgontåg imorgon. meeen som sagt vi fårse. har sjukanmält mig från jobbet också. lika väl.. är faktiskt sjuk på rikt.

sen har vi också varit på crusing i kiruna.. nattis bil är lätt den bästa bil jag hört i mitt liv! perfekt size och sånt.

"mia mia titta jag är så full så jag vinglar när jag går" - jag när vi skulle gå hem från krogen :)

nääfan. jag ska lägga mig i soffan och Dö eller något! kom ihåg att det var här du hörde det först





respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback