en dag

ag har skrivit en dagbok på jobbet, behövde något att göra :

Kul att sitta i en travers klockan 07.23 och lyssna på alla lirare i radion.
Lite nöjd över att jag kom på att jag kunde sysselsätta mig genom att låna datorn och skriva massa skit! Måste återgå till mitt snack om radion. Melanie c från kryddfjantarna, hennes låt kör de en hel del just nu! Sen är det helt olika låtar på morgonkvisten tills framåt lunch. Vid lunch vaknar carola och alla andra hoppiga schlagerlarver! Det enda om är hyfsat ok är väl shakira, putte och outkast låten från igår. Men vi ska inte ropa hej ännu. Klockan är ju bara 07.50.
Björn blir hotad med spö om han inte lägger bitarna rakt av Håkan.
Rättelse från igår: Arne heter inte Arne. Han heter Aarne.

07.52: Just nu spelas Carolas sk vinnarlåt – evighet
07.53 Just nu spelas Amy Diamond – whats in it for me
(det undrar jag också)
”På RIX FM hör du alltid Sveriges populäraste låtar just nu…strax kommer dina favoritlåtar”
are you fucking kidding me?

Om en timme ska jag tömma huv 1. sånt är åt helvete, men jag har tur. Det är bara en charg. För er ovetande om vad en charg är så ska jag berätta det. En charg är ett namn för ca 3-7 långa eller korta järnbitar. En järnbit kan vara allt mellan 4m och 12m. När de gör järnet så är det först flytande och kommer i ”skänkar” som kan liknas vid enorma krukor. Och så många bitar man lyckas göra från en kruka kallas för charg.

Sommarplåga my ass. Slå på rix och lyssna, där finns plågor som jag hörde ifjol och jag förstår inte varför de fortfarande spelas. Hela jävla rix är en plåga. Fråga inte varför jag bara klankar ner på radion hela tiden, jag är bitter och inåtvänd.
Min röst hamnar på ipren sången.
NU.. NU..
”nytt och fräscht med nån, och nu blue lagoon” jag har fan hört den låten HELA förra sommaren. Hur i helvete kan de nämna nytt och fräscht i samma mening som Blue lagoon? Lalala break my stride… jag finner bara ett ord: NEJ!
Out 08.34

09.52
Druckit oboy och ska snart tömma den andra huven.
”Linda Bengtzing, James Blunt, Andreas Johnsson bäst just nuu”.

10.54
det börjar bli varmt i min hytt. Äckligt varma ämnen bara någon meter under mig. Sitter just nu och svalkar mig ovanför en nytömd huv, det bör bli rätt svalt rätt snabbt då.
Just nu spelas: Amy Diamond – shooting star.
Hörde nån låt som lät som roxettes låt – it must have been love, fast svensk text med jill.
Die 4 u låten är skön…
”att betala för darins musik är verkligen ´money for nothing´”
(11.04) really i can never lie to you… lalala.. die for you… and see it´s true, impad?
Samma musik, samma reklam… ” karaokekväll med lyssnarna, lärde känna våran egen världsdel, varför har du parkerat din van i våran soffa?”
Because of you i ´ll never afraid, jasså. Nog skulle jag kunna skrämma henne rejält.(11.07)

16.01
shit, har genomlidigt hela förmiddagen samt eftermiddagen. Men det var inte lätt. Eller det var lite lättare än förra skiftet.
Ska ta och berätta lite om vad jag har gjort. Jag har börjat ta med mig pucko (oboy) för jag hinner aldrig ta mig ett glas innan jag åker hemifrån. Idag, på morgonen så var det bara UPP på med kläder och skor och så iväg.
Just nu spelas: Linda Bengtzing – Jag ljuger så bra
Så alla blev skojiga om att jag kunde ha gjort egen oboy på deras vis. Öppna en förpacknin, koka vatten och sen köra in i kylen. Jag har gjort ca 2-3st sånna, helt ok.

Huvjärnet gick bara fint, tack som frågar. Snart kommer det en till, rättare sagt TVÅ. Men med lite flyt hinner avlösningen komma! Vi har varit jätte duktiga idag ser jag. När vi kom var det högar! Nu är det bara två o två som ligger, inte 5-6st som det var annars!!!

Har glömt säga att lena ph´s låt.. dildoirun (hahaha) körs en heeel del.
Just nu spelas: Madonna – American Pie
Hpja, jag ska ta och lägga ner. Är törstig och sitter och kollar när minutrarna tickar. (16.13)

___________

där slutade jag. så otroligt skönt att ha hundveckan avklarad! känns som jag vunnit en hög vinst på jokern.
sa hej till somaren när jag gick till min travers också, kändes pirrigt! vi hade ju inte sets på så länge! men somaren verkade ha saknat mig också, blev så rörd att de började regna (tolkar det som lyckotårar)

- sen tycker jag inte om när folk pajar ens blommor!
kom ihåg att det var här du hörde det först!


respect

Kommentarer
Postat av: Stefan

Vad kul att läsa om svalhallen, jag orkar aldrig skriva något om det, eftersom jag är van vid allt jobbigt/farligt/spännande/katastrofalt som händer där :) Men jag brukar då iaf lösa av i bra tid. Senaste gången märkte du ju inte ens att jag stod där haha. Tjugo över duvet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback