Oväntad resa & en hel del svammel

Små bokstäver...?!
fuckit.


jag hade lite lätt förbrett mig inför toms resa till umeå,  träffa familj o sånt. men suprise suprise! toms familj skulle köra till umeå och de tänkte svänga förbi oss. fick frysen nästan proppfull och ett besked. tom tänkte åka med dom i bilen till umeå.. men... nä. toms mamma berättade att VI har fått jobb som snickare långt i upp i tjotahejti. happ, tre veckor borta. bara att ringa mamma och föra jissa dit och börja packandet. 

jag har ingen aning om hur jag packar egentligen. jag packade typ som att vi inte skulle komma tillbaka på ungefär ett halv år. jag måste verkligen lära mig att packa. fick med dator, ALLA smutsiga kläder och dukar, rena kläder, ett gäng par skor... saker jag inte ens kommer att behöva! xbox, playstation osv. HELT GALEN! 
sen var det bara den lååånga bilfärden till eehh... lannavaara(!?!) har aldrig varit en stjärna på stavning. 
JAG VAR MED OM EN NÄRA DÖDEN UPPLEVELSE! jag var LIVRÄDD!!!! jag (snäll som jag är!) körde lite. heeh. efter en liten väg någonstanns uppe i norra sverige... när de snöade, fick möte av en lastbil. LILLA SNÖMOLNET... såg INGENTING och jag trodde jag skulle dö. de gick inte långsamt vill jag säga. körde som "vanligt"... hade ingen aning om vart vägen började eller slutade. jag vill inte skriva något mer om det nu.
kom dit ca 01 och skulle upp klockan 06 för att arbeta klockan 07. hejja...

pinsamt att erkänna men, vi tog oss inte upp. vi kom dit seeent. och kom aldrig mer tillbaka. hahaha, bara att försöka skratta åt det. så dåliga vi ääär!
men vi hängde kvar i toms mormors hus-grej ett tag. det var som mysigt att vara där..
tom skrämde upp mig rätt rejält, fast jag var redan rätt rädd. eftersom vi kom dit så sent så var det mörkt och jag började inbilla mig elle något om att det "spökade" där. nej jag hittade inget bättre ord. jag totalt vägrade att sova där han hade tänkt att vi skulle sova. jag är så trött nu så jag kommer ångra att jag skriver ner vilken fjant jag är!

efter att ha varit i lannavaara från måndag tills idag, åkte vi nu till lainio. "vi kommer på morgonen" var det någon som sa *host* tom. vi kom dit ungefär... sent.
tom och erik har snöat in totalt i något stört jävla playstationspel, tänker inte säga vad det heter. 
vi har bastat också :) och jag har tvättat mina dreads :) (det kommer på provet)

i övrigt har hunden varit duktig och jag har syndat som aldrig förr. jag som skulle hålla mitt "jag ska inte äta flott och bli tjock"... just nu känner jag mig som en överviktig sjöko. back in town ska jag fan i mig skaffa ett gymkort till oss båda två (sånt där billigt)  och vägra äta mer flotteri... cola, chockadkakor, ostkrokar, julmust... POMMES! det har spårat totalt.
jag som tyckte att jag blivit lite mindre med mitt cyklande o det.. nu är de tillbaka till ruta ett mina damer och herrar.

ingen mottagning på min mobil heller. sen ska jag köpa en ny tror jag. jag har olyckligtvis råkat döda min telefon med plupp. men jag vet inte riktigt vilken jag vill ha... samsung Ska det vara iallafall. såg en röd liten sak på elgiganten, ingen lucka desssvärre :( blir nojjig över att jag kanske råkar svara eller ringa när jag har den i väskan eller i byxfickan.

tror vi kommer tillbaka till verkligheten på måndag,som absolut senast! jag vill ha min kisse! jag vill ha mitt bredband,
men å andra sidan har jag tom här, vilket inte är helt fel ;)
jag undrar hur länge de tar innan vi blir galna. har nästan suttit ihop konstant sen vi träffades. han var En dag till umeå, that´s it. but i like it!
skulle kännas konstigt om jag inte hade han i närheten, inte kunna sträcka mig och känna han, inte kunna ropa och få ett svar och alla sånna "skutt på moln"-grejer. vända sig om och ta en paus från skrivandet och få ett "jag älskar dig"... OHH... happy happy happy!! JAG ÄLSKAR DIG OXÅ ;)

FOLK, ni är väl uppmärksamma om att jag snart fyller år va ;) haha.
imorgon fyller lotta 21, sen kommer zilla, sen jag, sen jenny , sen mia, men det är novmeber (& december).. tufft,
jag funderar på hur jag ska göra när jag fyller. jag fyller ju trots allt på en fredag om jag inte minns helt fel. ska bli intressant o se iallafall. jag vill inte bli 21, för jag vill inte fylla 22. 22 är skräckålder. 22 är MASSOR. hjälp!

nä ni, nu börjar fantasin och minnet ta slut.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect for tom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback