Städning & lustiga djur

vaknade sent igen.. upptäckte att jag var ensam i sängen. tom låg och sov på soffan?! hunden hade tydligen lämnat ett stort spår i sovrummet som luktade apa. jag har inget bra luktsinne så jag sov på som vanligt! de jävliga var att hon hade lyckats träffa en av kuddarna som hör till soffan :/ ska smyga ut till tvättstugan senare inatt och tvätta. pallar inte att vänta på tvättider hela tiden. tror hon har blivit sjuk eller något... hon spyr och no.2 är inte som det ska. har försökt ge henne mindre mat, men det är samma sak ändå. spelar ingen roll att jag gick ut med henne "mitt i natten" och la mig i sängen sen. tror katten har börjat ta efter henne också.

så idag har vi städat, storstädat kan man säga. lite jobbigt att ha sånt här dygn :/ allt måste göras nästan direkt när man har vaknat. kan ju inte börja dammsuga klockan fyra på natten, eller kasta i gång diskmaskinen heller!! duscha, bada.. blä. stress.. sen bara invänta att man ska somna.

blir föresten inte kiruna ihelgen, blir nästa helg istället. vi missar julmiddagen i lannavaara, men det skulle bli en jävligt dyr julmiddag om vi åkte. men då hinner jag köpa en present till mipi och sen på torsdag åker vi. tror mia och malin ska följa med upp också. känns bra, så kan tom sticka iväg till sina kompisar och prata om vad de vill utan att utelämna vissa detaljer bara "för att jag är med". vet inte om de skulle göra det, men jag hade iallafall gjort det.

måste börja ta upp mina gamla serier igen tror jag. i panik seglade jag in på tv.com och kollade om det verkligen var sant (jag hade svårt att acceptera ödet).. desperate housewives har också upphåll :( fuuuuck. jag som hade så många serier jag följde, varför slutade jag? har fått tips av björn om något "super natural".. jag har inte orkat se något av det ännu. men heroes verkade värdelöst, segt. inatt har vi sett sånna där konstiga filmer, krigsfilmer typ. alexander den store eller nå sånt, såg halva. sen Vägrade jag kolla freddy vs jason. skoj o kolla om någon som inkräktar i ens drömmar när man börjar känna sig lite trött! jag är lätt påverkad när jag är trött :) nåja, ska bli mäkta intressant att se vad jag ska hitta på inatt.

dagens lilla händelse.
skulle traska ut med hunden på "morgonen" (egenligen typ halv fem när jag vaknade).. hittade inte hennes koppel och hon behövde verkligen gå ut. jag fann den perfekta nödlösningen.. :) mitt röda "skärp" till morgonrocken fick duga. jag försökte lite lätt dölja det när jag mötte folk, har ingen aning om hur det gick för jag skämdes för mycket för att se de i ögonen. jag är tragisk.

och jag fattar ingenting av "statestik", när man ser hur många som läser. IP-grejen har jag fått till hur många personer som läser och den andra grejen med sidvisningar verkar vara hur många gånger sidorna har blivit öppnade, oavsett om det är från min egen dator eller andras?! typ ihop slaget med mitt eget tittande och andras på något sätt? bläääää. jag måste äta något igen. tom lagade souvas till oss tidigare, han är en riktig kock :) love yoou
kom ihåg att det var här du hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback