ute i sista sekunden

att planera har aldrig varit min starka sida, det kan nog de allra flesta intyga. vaknade tydligen sent och jag törs inte tala om när det var. väl medveten om att vi skulle till mia ikväll.. jag var helt inne i vad jag skulle ha på mig, söka reda på allt som jag behövde och skulle kanske behöva.
när jag sen satt vid datorn och sneglade ner på golvet och såg skoj.. slog det mig! HUNDVAKT!!! panik! what to do? jag är lite chockad över att jag inte fattade bättre än att direkt fråga frills föräldrar. frågade zilla, johannes, anna, max, annas syrra.. listan är lång. usch vad segt. nåja

har ätit en liten middag och sitter här med ägg som ska mätta de sista. har egentligen ingen som hellst tid till att sitta här.

btw, vi har fått mer klagomål om kissekatt. och jag måste be om ursäkt till hon här nere, jag trodde att det var hon som gnällt om katten också (iofs kan de vara hon med, men ändå) vi skulle gå ut med skoj som var tvungen att kissa. nellie och jissa fick följa med som stöd till de lilla livet. utanför vår port står en bil parkerad. det är grannen som bor mittemot oss, fast nere. han frågar med finskdialekt  "är det eran katt?" jag svarar glatt och förväntar mig samma svar som jag brukar få när jag svarar: "jaa de är vår katt". gubben/karln som står vid bilen börjar prata om att vi inte får ha vår katt ute lös utan uppsyn. jag blir paff eftersom jag Inte förväntat mig att han skulle svara så tillbaka. jonatan blev lite irriterad och svarade rätt snabbt : "men.. de där orkar jag inte ens börja diskutera om." jag sa försiktigt "men.. det är ju en Katt" diskutionen som ändå uppstår slutar med att grannen säger att vi har satt vår sista potatis och att han ska kontakta lulebo. jag tyckte att han hotade oss när han pratade om potatisar. men vi har ju faktiskt varit till lulebo och pratat om just katten då vi misstänkte att det var tanten här nere om klagat på oss.
det här ska bli kul att se hur det går.

nåja, jonatan flåsar mig i nacken. ska nog ta och åka iväg till sunderbyn, storheden och sen tillbaka till björx.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer
Postat av: Anna

Men alltså har dom lite o göra era grannar eller?
Våra grannar har ju fan FYRA katter som springer här utanför, vem fan bryr sig? Har väl fan inte dom med o göra?

2007-12-09 @ 13:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback