den lilla resan till lainio

05.10 steg jag upp och pappa kom halv sex och hämtade mig. satt med nellie i väntsalen och väntade på tåget som redan var där :) när vi kom till boden fick vi vänta 30min på ett "ankomande tåg från söder". KUL.. äckligt trött och less över att hunden låg och morrade åt grannens fötter. sen när vi väl tog oss iväg.. stannade tåget IGEN. den här gången blev det stopp i nattavaara. där berättade våran tågvärdinna att det är något fel på rälsen och vi måste vänta på bussar som ska komma. självklart så var min vagn tvungen att vänta på den sista bussen :/ vad annars?  sen bussresa till kiruna.. det segaste  jag varit med om. och den klart sämsta platsen i hela bussen dessutom! allra längst bak och i mitten. men på något mystiskt sätt så lyckades jag sova ändå. hahaha när vi skulle in till kirunas tågstation så visste inte busschaffisen vart han var eller var påväg! han yrade omkring som en.. ja jag vet inte vad! omvägar och jag fick en sightseeing runt kiruna! jag svär, det var en stor omväg han tog!
sen stå ute och vänta på en kille som skulle köra mig till en bil som jag skulle köra till lainio. jag fick vänta ute i kylan så han skulle se hunden. jag hade aldrig träffat människan och han skulle kolla efter någon med en hund. när han väl kom så körde han mig till bilen. bilen gick inte igång... segstartad som satan. tog över en timme att få igång den. startkablar, bogsering.. you name it! äckligt less. hungrig.
sen var det bara att sätta sig i den kalla bilen och köra själv med en busig hund i framsätet till lainio. jag var nog framme här vid 16 tiden Tidigast. OFTA det ska ta 11h att ta sig till kiruna från luleå. jag funderade helt seriöst på vad jag pysslade med. men en tanke om tom så gick det lite bättre iallafall.
jag vet inte om jag skulle göra om det här om jag fick välja. skit dag!

SÅ.. jag var tvungen att skriva av mig. men jag är iallafall glad att jag är här. känns förjävligt att veta att jag ska tillbaka på torsdag efter att ha varit med om den här dagen. jag förväntar mig lite sympati nu.
jag ska ta och gå och ge tom en kram nu. blir bara arg om jag tänker på det här något mer. därför svär jag så jävla mycket!! :) hahaha.
kom ihåg att det var här ni hörde det först



respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback