Desperate

desperate housewives
Imorgon är det dags för desperate housewives! Dock tror jag inte att det går att ladda ner föränn natten.
Jag måste erkänna att jag smygläste lite från tv.com vad som skulle hända, jag ångrar det djupt! Jag ska inte förstöra nöjet för er andra, var lugna! Men gå för fan inte in på den där hemska spoiler sidan och förstör!

Sen angående det här med Nellie. Så häftigt att jag skrivt att om jag ska ha en till golden (eller liknande) så blir det från Nellie, på något sätt. Så säger Zilla att Nellies föräldrar blivit föräldrar en gång till! Hur stor är chansen? Jag har hunnit maila till dom och frågat efter bilder på föräldrarna. Inget svar ännu, men det dyker väl upp.
En till grej är att jag har glömt bort Nellies blandning (alltså exakta procent) eller så har jag varit så uppspelt så jag aldrig haft de i minnet. Iallafall så har Malins kompis räknat ut följande:
  • 82% Golden retriver
  • 9% Labrador
  • 9% Bordercollie
Jag har träffat båda föräldrarna eftersom de bodde tillsammans, så det var enkelt. Jag brydde mig aldrig om blandningen eftersom det var så fruktansvärt lite. 
Jag har kopierat bilderna från annonsen de la ut på blocket:
78049-6178049-60
Jag tycker att de ser ut som goldens. Den svarta lilla krabatan kanske påminner om Flat.
Men det stod så i annonsen också. I Nellies kull var det rätt många svarta valpar, men de såg exakt ut som svarta goldens. Alla svarta var redan tingade, kanske var lika bra det. (Nellies kull alltså)
Lägger in en bild till på Nellie så det går att se lite likhet ;)
78049-62
Oj oj, man ser verkligen bordercollie inslagen på denna magnefika varelse! ;)
Min llila plutt. Skoj får låta Nellie stå i rampljuset en stund.
Jag är grymt sugen på att åka till Övertorneå och ta familjebilder! Risken finns ju att jag blir tokförälskad i någon av valparna. Tre hundar.. ? Njaa.. Om jag skulle göra det så skulle jag skaffa ett djur en gång om året i fyra år.
Kisse 2005, nellie 2006, skoj 2007.
Jag får nog lov att vänta.

Igår var jag och promenerade runt Tuna och Mjölkudden. Pga den prommisen är jag numera små sjuk. Min hals är inte snäll just nu. Jag har ingen lust att gå längre =/ men jag tror att jag blir nedröstad. På med kängorna och halsduken! Tror jag ska ta med ett liggunderlag och lägga mig i en snöhög ;) bra för halsen, riktigt bra.
Kom ihåg att det var här ni hörde det först

Respect

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag som just tänkte fråga vilken blandning Nellie var, men nu fick jag ju svaret :) Hon är verkligen jättefin och ser ut att vara lite mera nätt än en renrasig Golden :) Jag förstår att du vill ha en till :)

Postat av: Marie

Men ser du inte vad det är? Jag som tyckte jag ritat så himla bra ;) Han är Golden han med. Renrasig tillochmed. Det är därför jag kan uttala mig om att jag tycker det är fint när de är lite nättare, han är råstor ;)

2008-04-09 @ 17:05:35
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Marie

Ja det är de verkligen! Sune är av det kraftigare slaget och ser mer ut som en isbjörn. Dock framkommer inte det så mycket på den fina bilden. :)

2008-04-09 @ 17:41:31
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback