we were there!

Jag har varit sjuk och inte orkat skriva något. Sen har Någon (piiik) ockuperat datorn för att spela poker! Riktigt roligt när man saknar internet i väggen av någon konstig orsak och bara kan ha intnernet på en dator.
anyway, sist jag skrev något så var det på tapeten om att åka till övertorneå och hälsa på Nellies familj.

Resan började sent (14?) och med pappas bil. Jag vet inte om jag hade orkat sitta i min bil så långt. Vi åkte förbi IKEA för att driva tiden. Hittade ett skrivbord och stol, men inget köp. Känns fel att bara ha massa IKEA grejer, då ser det ut som att man öppnat en IKEA-katalog när man kommer hem. No fun. Men men.. jag måste erkänna att skrivbordet hade passat utmärkt in här.
Iallafall, sen åkte vi mot Övertorneå, Jag körde! Helvetes vad roligt att köra pappas bil, det går ju faktiskt att köra om bilar som ligger i 75 km/h efter 90km/h vägar!!
När vi hittat till rätt hus på rätt ställe så släppte vi ut nellie ur bagaget, ut från huset kom det urstormandes 3 hundar! Nellie blev lite chockad och det gick faktiskt bra. Roligt blev det när vi kom in och jag frågade efter valparna :) '
-"här inne är dom" , sen öppnades en dörr och det flög ut små yrväder från toaletten!
Nellie var just då riktigt chockad och kunde bara stirra upp i taket eller på mig eller jonatan! Det såg verkligen ut som att hon bad om hjälp eller/och frågade vad i helvete jag utsätter henne för! Men det gick ju bra senare! Hon busade lite, pyttelite med sin kullsyster och försökte bekanta sig med pappa.
78049-68
Här sitter dom och väntar på att bollen jag håller i ska flyga iväg!
För de otränade ögat är Nellie den soom är mest vit och närmast kameran. Den mörkaste hunden är Nellies mamma Windy och den som verkar ha stenkoll på bollen är kullsyster Milla.
Jag lägger in lite fler bilder :)
78049-67
Nellie med pappa Rusiak
78049-66
En liten snöboll jag fann! Som tyvärr inte fick följa med hem :/
78049-65
Tyckte den här bilden var för härlig!! :)
78049-64
Det var några hundar där.. 9-10st + Nellie. Ett dåligt familjefoto om inte annat.
Tror det är den enda bilden jag har där alla fyra är med.

Idag sa Jonatan att vi skulle träffa Skojs mamma. Kul bara att jag inte har en pling vart den lilla kameran är. Jag skyller på det, för annars hade det varit mycket mer bilder. Jag fotade en valp som låg och sov i en stor matskål :)
Nåja, när den dyker upp får jag nog visa den :)
Njee.. jag har lovat Jonatan att gå till Kvantum och ge han något han glömt. Jag hade tidigare ett rus efter att gå hur långt som hellst. Men deet börjar lägga sig nu.
Jag ska fortsätta min dag nu.
Kom ihåg att det var här ni hörde det först.


respect nellies familj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback