jakten på en lägenhet

the pursuit for the perfekt apartment!!
i förrgår var vi till hertsön och jag trodde jag skulle få krupp. att jag ens bokade en lägenhet där visar väl hur panik det är efter en ny lägenhet? men den jag bokade var till mitt försvar, riktigt nära sistaah och annabena.
igår var vi till en annan på ett helt annat område och gud, vilken skillnad! det var också en trea, via lulebo.
jag hade redan tackat ja till den så den inte skulle försvinna, så det var bara att vänta tills idag och se hur många som hade tackat ja. vi stod då på plats 4 och nu har vi halkat ner till plats 2. hoppas, hoppas att den människan inte tar den!! frågade tjejen som bodde där om det hade varit många spekulanter, vilket det inte hade varit! bara jag och jonatan!!

om vi inte får den lägenheten flyttar jag fan i mig till stockholm! hänger med mia ett par år eller så. hade varit skönt. fast den lilla råttan planerar ju att dra till, var det halmstad? :) då kontrar jag med borlänge bara för att ssab finns där! HA!

nellie och skoj har fått gå en sväng i skogen nyss också. det var det första jag gjorde när jag vakande! jissa följde efter och gick nästan fot han med :) katten är konstig.
angående hundarna har de blivit jätte duktiga! jag har ingen aning om hur Jag lyckas, men jag har gjort det iallafall. vi mötte grannens flatcoat och den var kopplad, men Inte mina två vilddjur. nemas problemas, jag sa inte ens något. tittade kanske lite surt på dom. men dom pinnade på vidare rakt fram. utan koppel sa jag det? (jag skryter)

igår cyklade jag dessutom 7,8km med nellie i dragsele. 7,8km på cykel känns som att gå till bussen. (jag har en rejäl bit till bussen) nellie var Inte lika slut som hon brukar vara! hon kunde andas och sprang på hur bra som hellst. hon var kopplad för att hon skulle dra mig hade jag tänkt, men det gick inge bra. så hon sprang lös med en dragsele runt hela sjön (med undantag för helvetes backen!!)
duktig flicka det där. jag har stora planer för den där hunden i vinter! hon ska dra som ett sepe och hon ska tävla! sån där lydig hund tävling. hon har typ ingen kontakt med mig, men hon lyssnar och gör det jag ber om. jonatan får träna upp det, jag har ingen aning om hur man gör mer än att hålla en godis i varsin hand. ni med hund vet väl vad jag snackar om :)

det är bra väder och jag kanske borde cykla en sväng med båda galningarna. men först ska jonatan komma hem från jobbet (lunchen) och laga fiskpinnar!
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback