nu rörs det om i grytan!

efter att ha ätit ca 6st fiskpinnar med remuladsås satte jag mig framför datorn. jag såg brevet från arbetsförmedlingen "hej jag har bokat ett möte åt dig. kom på onsdag" och tantfan är alltid gnällig. därför tänkte jag låta henne få slippa gnälla och sökte därför ett antal arbeten via deras hemsida. kände mig duktig!
ungefär lika duktig som när jag helt spontant sökte till en historia A kurs på ltu. jag såg på aftonbladets hemsid att de hade en länk till en sida där de visade vilka kurser/program som folk inte sökt så mycket till och därför fanns det plats. fint. sökte.

iallafall.
jag åkte till stugan med jonatan och lagade en stark köttfärssås med 1½ matlagsningsgrädde-förpackning. jag kollade på tv/kastadepinnar till hundarna medans pappa och jonatan gjorde grovjobbet. de gräver upp gräsmattan för att förbereda för en fet altan.
när jag såg där, helt inne i pinnar, hundar och mygg ringer telefonen. "hej.. svenska hem.. hej.. jobb.. sökt.. idag.." något sånt hörde jag och sa bara "jaa.. " lite fundersam. det slutade med att imorgon ska jag på arbetsintervju på arbetsförmedlingen, säkra hem (inte svenska hem som jag hörde) ville intervjua MigMigMig. jag sökte jobbet idag!!! jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna det. första gången jag går på en intervju och Vet vilket företag det är och vilket jobb jag är där för att söka.

ska nog inte ens gå in på den gången då jag knallade in på arbetsförmedlingen och skulle på en annan intervju för ett år sen. hade iiiingen aning om vad det gällde. svarade så gott jag kunde, även när de frågade vad jag visste om företaget, varför jag sökte jobbet, varför just det jobbet passar mig, osv osv. tänk er.. sitta där, helt själv och få sånna frågor. det kräver Talang. nää.. jag ska inte säga ett ord om det :)

nåja. fortfarande plats 2 på lägenheten. jag tror faktiskt inte det blir någon flytt dit :/ all min tur gick åt när vi fick den här lägenheten. blää.
jag ska lägga mig i sängen och lyssna så långt jag orkar på "änglar och demoner" av dan brown .. nionde cd:n. inte alls skadad av ljudböcker, nejnej. kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect
(...and wish me good luck!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback