best in show

jag och nellie (utan ett skämt) gick ut en snabbis precis. när vi kom tillbaka så kom grannen snett mittemot hem. de har en flat coat retriver hane. namnet har jag redan tappat, men typ oliver eller något. apfin hund! han skulle ställas ut på lördag! de fick iallafall träffas "på riktigt" nu efter nellies löp o så. 
lite läskigt att se nellie som är golden visa tänder och sånt, men de gick över så snart rangen var ställd. jag törs inte kommentera kring vem som var överst. men de lekte på med en pinne en stund innan jag kände att jag glömt ta på mig sockar innan jag gick ut :)
hoppas att de få springa av sig på isen innan den försvinner! hellst utan skoj för då tror jag inte de skulle gå bra. nellie vaktade ju mig för hunden också.
lite imponerad blev jag ändå när jag såg att hon hade lite stake i sig. hon är ju alltid som så lugn och lydig.

btw så gick hon fot brevid mig utan komando en bra bit! bara knallade på där vid min sida.
tror grannen hann se det också :) iih. jag måste ju få skryta. vi träffar ju sällan hundar.
någon som känner sig manad? :)
nej jag ska se nanny på trean.. men först ska jag torka bort hundslemm som jag precis upptäckte!
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect my nellie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback