Slow day

vaknade rätt tidigt, knallade ut med hundarna på en gång. utfordrade alla djur och sen började jag långsamt klä på mig inför ännu en tripp till ormberget. tror ni inte valpfan hann skita inne??! hon som blivit så duktig! vi tog en skogsväg till ormberget istället för att knalla nere på villaområdet. jag tror de gillade det, eftersom springa lös som galningar verkar vara mycket skojigare än att hänga i ett koppel.

skoj kan Inte gå i koppel som en normal hund. jag tror jag gör rätt mycket fel, låter henne göra för mycket utan att jag gör speciellt mycket åt det. för det märks inte lika mycket när en liten hund drar i kopplet. men när nellie drar.. fan man trillar ju nästan! men jag har inte tränat skoj knappt nå alls, sitt och ligg är forfortfarande dåliga och hon kan rulla om man kör med dubbelkomando. jag har inget godis, så jag skyller på det.

men däremot så är hon duktig på inkallning och sånt. nellie hjälper till en del också. är så skönt att veta att man kan släppa dom och att det inte tar en hel dag att få fast dom igen. skoj är en skällis. en liten ettrig valp som hänger i kopplet och skäller när man möter andra hundar. hahaha. vaalp!!

i övrigt har jag riktigt trist. jag ligger i soffan och har ingenting att småäta, ingenstanns att åka och jag har bilen. om två timmar slutar jonatan.
funderar på att poppa popcorn och fortsätta se tv. blääää.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer
Postat av: Malin

de är ju bara hundägarna som kan tycka din blogg är kul att läsa. har du inget eget liv när du hela tiden skriver om dina djur? :D

2008-02-06 @ 21:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback