Helvetet har ett nytt namn : Arbetsförmedlingen

Jag är trist nog arbetslös. Inskriven på arbetsförmedlingen och har den här månaden sökt 10st jobb via deras hemsida. Har även hittat andra sidor där jag registrerat mitt CV, så jag är aktiv, väldigt aktiv! Vad händer då? Jo de har skrivit av mig. Den lilla upptäckten gjorde jag för några minuter sedan efter att jag gjorde ett kort besök på min A-kassas hemsida och kollade infon. Tänkte läsa in mig lite extra, men så stod det "Avskriven den 22a januari 2008". Tack så mycket, tack verkligen tack.

Jag skrev ett inte så jävla argt mail där jag pekade på att de var störda och inkompetenta. Nämnde att jag bytt adress och att adressändringen säkerligen gått igenom och frågade om jag var tvungen att rapportera in själv eller om det är kortslutning där borta. Bokföringsregisteret, eniro det finns en hel del ställen som de kan se på. Men, de får ju betalt för att sitta på sina höga stol(l)ar så varför göra sig förtjänt av sin lön? Vilket glidar jobb de måste ha. Prata med arbetslösa och säga att de ska fundera över sitt liv och gå på basinfo.

På tal om basinfo. Jag vet inte hur många gåner jag besökt "Skeppet", pga att jag blir avskriven hela tiden. Jag går på deras dumma påhitt där man ska lyssna på arbetsgivare som verkar inbilla sig att alla kommit dit av fri vilja. Visst det är ju ett bra sätt att rekrytera, men jag har lite svårt för det. Sen kan man ju se det som att vi ska ha all tid i världen till det eftersom vi inte har något arbete att gå till om dagarna. Men jag har faktiskt sökt 10st jobb och trots det skriver dom bort mig. Tycker de borde ha lite större koll innan de bara skriver av en.

Jag lägger en gissning på att jag fått post om att jag ska infinna mig hos min handläggare, på info eller någon slags träff den 22a januari. Men eftersom min post är lagrad och jag har gjort adressändring så. Kanske att jag överreagerar en aning, men jag förstår inte systemet. De borde kolla om personen aldrig sökt jobb, aldrig kommer på möten Då skriva av. Försöka på något sätt komma i kontakt med personen.

Måste försöka lägga vantarna på min post. Har en liten aning om att den kan ligga i en hög på kronan, men? Jaa. vi får se. Ska i varje fall besöka den där helvetes-förmedlingen och kolla vad de vill mig. Jag har en mail, varför inte skicka där? Jag har skrivit det till kundtjänst och bett de vidarbefordra mitt mail till min handläggare, som jag saknar email adress till. Bra system, riktigt bra. Den får 10 soptunnor fulla med skit av 10 möjliga.

Kom ihåg att det var här ni hörde det först


Respect me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback