kattastrof

skriver för att uppdatera mia mest :)


anyway,
idag har jonatan jobbat mellan 10-18. jag tog en proemenad med samtliga djur till kvantum. jissa följde med utan att jag egentligen ville det. vid aga så försvann kisse. han blev säkert lite skraj för alla bilarna. vi gick Hela vägen, vill mest skryta om att skoj var bäst på att gå :) blir så förvånad när så små hundar orkar gå utan att klaga eller tok-hoppa framför fötterna på en! jag började gå kring 20 i fem och jonatan slutade sex. jag var där Prick sex. jaa.. men jag tog en aning omvägar! gick rakt ner förbi bosken och nere vid vattnet. det finns säkert bättre vägar, men har man två hundar så är det skönare att kunna släppa dom än att ha en i varsin hand, speciellt när vi snackar om flexikoppel! ni med en hund vet väl hur skoj det är att gå med en hund i flexi som flänger omkring! tänk dig då en till Liten jävel som har zero respekt för koppel.

så efter att ha visat johan (jonatans jobbarkompis!) vår nya lägenhet för att få lite tips och mest showa off :) så åkte vi hem jag och jonatan till oss och lagade mat. sen gick vi ut för att söka på kisse som jag misstänkte hade tagit sig hem vid det här laget. ICKE!!!! ingen kisse. ropade ch vandra en dutt omkring husen och ropade! tog bilen till lulsundet och petade ut mitt huvud genom fönstret och fortsatte mitt ropade efter min kisse. Iiinget svar från det lilla livet.

jissa brukar alltid svara, när jag än ropar. även om han inte ens vill in. sen vill jag tillägga att hans jam inte är det svagade i kommunen, tvärtom!! det HÖRS! ni som träffat jissa när han jamar vet vad jag snackar om!! och när min lilla kompis inte svarar när jag ropar.. blir det inte kul. jag sa till jonatan att ta en sväng med bilen efter vägen medans jag gick på grönområdet vid shell på lulsundet. han fick kolla om det låg någon död katt efter vägen..
vilket det inte gjorde. vi gick lite till på grönområdet så tyckte jag att jag hörde ett jam.. stannade upp och.. lyssnade. Han Levde! jag ropade, han svarade. jag sprang, han jamade, jag lyssnade efter hans röst och efter att ha halkat omkring rätt rejält på grönområdet så kom jamet från husen! jag började inbilla mig samtidigt som jag sprang att han var inlåst. att någon gjort något elakt mot honom.. jag sprang. jonatan och skoj stod fortfarande kvar vid bilen. sen fick jag syn på honom! han satt på en avsågad träkvist vid ett träd. han satt bara där, jamade. jag sprang rakt emot honom och plockade upp honom utan att han rörde sig. han blev bara lite rädd när han såg bilen komma.

min vän är hemma. han har fått mat och jag ska.. oojoj. lämna honom inne i fortsättningen när vi ska gå nånstanns jag och hundarna. trodde ändå att han skulle knalla tillbaka. han hade ju gott om tid på sig. men.. är man dum nog så går det såhär. jag har grymm tur som hittade min katt snustorr!

mycket text om en kisse. men jag har precis kommit hem nästan. var tvungen att skriva av mig. min dumma lilla gubbe!!! men nu har han iallafall bekantat sig lite med sin nya hood. sa till jonatan i bilen påväg hem med kisse att vi måste införskaffa en ny sele till honom. så jag kan gå på promenader med han så han vet vart hans nya hem är. så han inte blir sittandes på stubbar varje dag :) ironi.

nää jag ska se gynning. tror hon är stabil ändå. läste
annabenas blogg och jag litar på henne.
kom ihåg att det var här ni hörde det först.

respect my cat

Kommentarer
Postat av: Victoria

nä fyfan, ta aldrig med katten på såna där vändor. man får ångra sig resten av livet sen om det händer dem något sen, tro mig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback