Let´s get it started (on tuesday)

mia verkar ha det bra där nere. trängas med alla konstiga typer påväg till skolan! jag avundas verkligen att hon får bo där. jag älskade verkligen livet som jag levde när jag gick väktarutbildningen där. gå med en fralla i handen påväg mot tunnelbanan som tog mig till t-centralen för att sen ta pendeln till haninge. hoppas att mia tycker samma sak :) jag pallar inte att skriva mer om mia, jag blir tårögd och gillar inte att hon är där, när det är Här hon ska vara.

jag var och hämtade ut nycklarna igår till nya lägenheten. på torsdag får vi börja flytta in saker! då är nog allting klart där inne. det blir rätt bra ändå, jonatan är nämligen ledig torsdag och fredag! om då kvantum bussen är ledig så blir det Perfekt. men det blir nog också en IKEA tripp trots att vi redan bestämt oss för en soffa och ny matgrupp här i stan. det är väl de där förbaskade garderoberna allt hänger på! det var så kul igår att gå omkring i möbelaffären på storheden och "välja" det man tyckte var rimligt. soffan blir perfekt inne i det mindre vardagsrummet och matgruppen blir fantastisk i stora rummet. ett stort svart träbord som var ovalt med ett stort ben i mitten under bordet.

så tills torsdag kommer det verkligen att klia i fingrarna, det berättade jag också för vår hyresvärd som jag tror kommer bli den bästa genom tiderna! inte bara för att han valde oss som hyresgäster, men han verkar stabil, lugn och förstående! tisdag -> onsdag och sen.. Wohoo. fast det blir nog inte så "woho"-igt eftersom det inte är så jätte spännande att flytta masssa massa prylar! men jag ska försöka hålla humöret uppe i allafall!!

för att inte prata om lägenheten och flytten för en gångs skull så ska jag berätta om hundarna! (jag hör applåder!)
nellie fick sitt nya halsband igår, ny mat och schampoo. skoj är en kisshund och kissar i nellies bädd!! skoj är inte speciellt rumsren ännu och ibland blir jag riktigt arg på henne. men sen när man kollar ner på det lilla livet med sånna där Riktigt söta hundögon.. så får man försöka tänka på att hon faktiskt gjort fel. man får inte hämta underkläder, toalettrullar, rakhyvlar(!!!), bankdosor m.m och bita sönder!! usch vad hon inte är värd mycket ibland. men idag har hon inte lyckats med något helvete. kanske för att hon just har ätit och maten sjunker snart snart in och då.. då brakar helvetet lös! bajskisshund!

igår fick jag också två nya plagg av min lilla älskling. en grå cardigan från mq och en gul sak.. kortärmad tröja med huva.. också från q affären. jag borde kanske göra något vettigt medans jonatan är på jobbet. det är nog fel att erkänna att jag bara varit ut med hundarna och druckit ca 2dl mjölkchoklad än så länge. men jag sov.. jag hade så sjuka drömmar. bra drömmar. sånna jag inte gillade fick jag ge igen på. det var mäktigt som fan!! jag blev så nöjd och sen när jag vaknade så blev jag lite ledsen! jaa.. men ibland får man faktiskt vara elak! det var ju ändå bara en dröm.. en dröm.. :/

nääää jag ska försöka komma igång. ta en god morgon snus kanske? gå en till vända med vovvarna. jag har ju trots allt inga ursäkter kvar. jag har min ipod och hörlurar som inte rasar av mig hela tiden. jag hinner garanterat hem innan jonatan slutar! kanske till och med hinner Gå till kvantum och vara gullig. hmm.. det var ingen dum idé. visst är det för härligt då jag tänker högt.

kom ihåg att det var här ni hörde det först!

respect my walking

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback