så jävla skönt att det snöade

jag vaknde rätt tidigt första gången, men jag tyckte att det var så jävla skönt att ligga kvar i sängen när det är helt tyst. under en tid som jag redan gnällt om, har vi levt kollektivliv här. med andra ord - ingen tystnad på morgonkvisten. guitar hero som spelar, filmer, serier you name it! så jag tog vad jag kände en välförtjänt sovmorgon. har svaga minnen av att jonatan har varit hem en sväng. men jag har åtminstone gått ut med hundarna pronto när jag vaknade. har inte ens gjort det jag brukar göra innan de släpps fria.

en glad nyhet när jag vinglade ut genom dörren med halv öppna ögon var att det snöade! först blev jag glad över att det var snö, sen när jag gått runt hörnet så kände jag att det inte ens var kallt ute.

sen igår var vi på djurmagazinet med mina föräldrar. jag köpte ny mat till kisse. han har alltid tidigare i hela sitt korta 2½åriga liv bara ätit friskis eller vad de nu heter. väl medveten om att det är de mest värdelösa man kan ge sin lilla vän så har jag ändå gjort det. men igår blev det ändring. köpte samma mat som mamma ger till sin, samma sort i varje fall. royal canin hair and skin hette det. om jag inte misstar mig så ska vi åka dit idag igen och köpa det där fina halsbandet till nellie. hon kan ju inte gå med dragselen eller den vanliga selen nu, nää. min lilla tjej ska vara fin! skoj ska också få ett nytt, sen när hon vuxit klart! jag gillar inte det där ljusblåa :/ ångrar djupt att vi köpte det. alla tror ju för det första att hon är en kille sen.. ljusblått.. nä. usch.

nu när vi fått beskedet om att vi faktiskt får flytta till den nya lägenheten, så har vi vågat börja planera lite. IKEA måste vi nog till, fast jag inte är så pigg på det. alla är ju där, alla har samma sak, då känns det ju som att komma hem till någon annan. men vi får väl försöka att inte tänka på det. jaa jag vet jag måste ha fötterna på jorden. aja, om jag ska få en lite soffa + tv in i hallrummet så måste jag nog besöka IKEA. funderar på en renfäll eller något liknande framför kaminen som står i vår gigantiska hall :) om ni tror att jag skryter nu så har ni helt rätt!!

sen har vi börjat fundera kring Bil. vi ska sälja min bil om 1-2månader för att köpa en större bil. jag tycker synd om hundarna. de får följa med överallt, jag litar inte på dom nog för att lämna de hemma själv! så det blir nog en kombi. en ford mondeo ST220 -03, om jag säger en röd bil med stort utrymme bak så förstår nog fler vad jag menar!! haha. om vi tar den så kommer jag att kalla den för "röda bilen" så ni vet. men bilen är nere i stockholm så det blir isåfall en flygstol ner och en bilstol upp igen. nästa helg kanske?

hade varit grymt skönt med en ny kärra. slippa ha tänket "vi måste låna en större bil.." och när viska flytta är det ju mer än perfekt. det här blir mycket bra! haha sen måste jag hitta mig en cykel så vi inte kör stackars "ny bil" i onödan. men jag måste ändå ha en eftersom mias mamma vill ha tillbaka sin. någon som har en cykel till salu?

nää jag ska slå på Lööörd tror jag och äta tonfiskmackor i ugn och oboy! jag ger blanka fan i vad jag äter nu, blir jag fet så får jag ta den smällen då! kom ihåg att det var här ni hörde det först!!


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback