Still moving

så har några dagar passerat sen sist. vi har kommit igång rätt okej i nya lägenheten, vi har varit och storhandlat massa grejer som vi behöver. alltid roligt med sånt, men nu börjar det gå tungt även när man ska handla! ny tv, soffa, matgrupp.. listan är för lång.

men vi har hunnit inviga den. sistaah och annabena var förbi i förrgår och pimplade vin och puré. jonatan ordnade upp garderoben och de hjälpte till att flytta in dom. jag måste var den svagaste tjejen i landet just nu. det är kartonger och pappkartonger överallt känns det som.

det känns som att jag borde ha mycket mer att rapportera in eftersom att det gått så många dagar sen sist. speciellt när man håller på med något så spännande som att flytta! jag har visat hundarna de nya ställerna de ska rastas på. gud vilket bra läge! knallade bara över stora vägen vart bussarna och sånt går, och rakt in i skogen! över skidspåren och upp på en kulle. där satte jag mig vid en tillfällig grill/rastplats som någon byggt. hundarna var hur nöjda som hellst och helt sjöblöta efter allt stoj och lek. gick dit igen innan det blev mörkt, jag älskade verkligen att se hur de sprang omkring och var jätte söta.

lite senare tog jag med mig kameran och tog några bilder. men nu kan jag iallafall skylla ifrån mig angående bildupplägg, att vi saknar dator på nya stället och att vi inte vet med full säkerhet om internet är igång där. vi får dela nät med resterande lägenhetesboende personer. jag förväntar mig ingenitng av det internetet. Kuuul. om man skulle vilja ladda ner en film, eller musik så får man nog inte ha bråttom. det är den bilden jag har av det.

sen funderar jag på att joina zilla for real på isen någon dag. åtminstone när det är allmän åking. måste ju kolla om jag "still got it". har hämtat ett par griller från gammelstad där jag just nu befinner mig. NCIS på TV och jag väntar på att få åka hem. jonatan hjälper pappa att styra in nya vitvaror till köket!

nää något mer kan jag faktiskt inte komma på just nu. men kom ihåg att det var här ni hörde det först.



respect


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback