tredje gången gilt!

för tredje gången ska jag nu prova skriva ner allt. det blir bara mer och mer för varje gång.. jag hatar det här, jag Hatar det verkligen. skrev så långt och utförligt så man nästan kunde tro man läste en novell.
here it comes:

Köksbordet

köksbordet som jag berättade om sist, det som lämnades tillbaka pga skadan, gillades inte av jonatan. han tyckte det var dåligt att få vänta yttligare 2 veckor på bordet som var lovat till den dag det kom hem hit. så vi åkte till EM och jonatan pratade med en som stod i kassan. vi skulle få ett annat bord, likadant fast en aning mindre skadat plus en rabatt! solklart! bordet fanns redan på plats och det var bara att få med det hem. jag måste berätta att vi nog överskattade bilen en aning! bordet är rätt stort, 210 stort om jag inte är helt ute och cyklar. jonatan kom på den brighta idén att åka och låna kvantumbussen. mina föräldrar drog vidare in på obs (jag vägrar säga coop) och jag stod utanför vid varutlämningen Själv efter att de ville stänga butiken. den kvällen var det långt ifrån plusgrader ute och mina fötter började långsamt försvinna.

pappa och mamma kom tillbaka efter att jag ringde och sa att jag trodde jag skulle bli en isbit. inte långt ifrån kom jonatan med bussen. äntligen får jag åka iväg!! NEJ! kvantumbussen hade isat sönder och de fick inte upp dörrarna där bak. dom började plocka ur bordet ur kartongen för att göra det mindre.. men det gick sig inte heller. så efter väldigt väldigt många om och men åkte mamma och pappa till djungeltumman och lånade sig en bil och ett släp. under tiden skulle jag och jonatan vänta i bussen så vi slapp frysa. i samma sekund som de åkte iväg, började jonatan försöka starta igång bussen. den gick inte igång.. inte för fem öre. jahapp.. men de ska ju bara hämta bil och släp, hur länge kan det ta?! Mmm.. de åkte förbi hem och tog på sig mer kläder, var tvunga att skotta fram släpet.. jag vet inte om jag missat något. DÅ kan vi prata om att det var kallt. bussen var inte varm heller.. iskall. hade jag vetat om det där så hade jag inte lämnat mina täckbyxor i mondeon som lämnades på kvantum eftersom jonatan bytte ut den mot bussen... måttligt måttligt less.

när de väl kom så lastades bordet på släpet och vi åkte hem. in med bordet, tillbaka till gammelstad och lämna igen grejerna. sen till mamma och pappa för att låna startkablar för att få hem bussen.. starta bussen, lämna bussen. 3h tog det hårt räknat att göra allt det där!! 19.00 stängde EM. det var den historien..


IKEA

vi åkte till ikea i dagarna också. jag jonatan malin och mamma i mondeon som vi har gjort nästan till en vana att låna konstant. anledningen kommer nog senare. kl.12 hade vi sagt till mamma att hämta upp dom, vi är tidoptimster. stannade förbi på en skoaffär där jag hade hittat ett par jätte fina röda skor på 50%, och det slutade med att jag fick två par till :) och en ros! väldigt nöjd person kunde ses på stan med en stor skopåse och en ros i haden den dagen. mot ikea och vi lyssnade på malins ljudbok som jag hade lite svårt att hänga med i. Livstid av Liza Marklund för den nyfikne. stopp på fabriksbutiken och skopunkten där jag lyckades handla 2par till skor. jag har någon slags förkärlek till skor. massa grejer köptes på ikea. bland annat hittade vi skjutdörrar, en sån där stol som säkert alla har och lulllull. ÄNNU mer grejer att fylla upp i hallrummet. fattar inte hur jävla mycket grejer man har egentligen?! iofs så köper vi bara mer och mer, saker som man "behöver". Mhm.. tror jag ska lägga in en annons här om möblemang som ska säljas billigt. Btw.. är det någon där ute som är intresserad av en bänkdiskmaskin? 1500:- kostade 3000:- ny och har Aldrig krånglat.

idag har jag också fått ett par skor, men ett par mer.. funktionära. tror sånna stora skor kallas för kängor! riktigt stabila och nu har jag verkligen ingen ursäkt till att inte gå upp i skogen med hundarna. bara för att det är metervis med snö där så ska jag väl ta mig dit, right?

jag har en känsla av att vi har gjort jätte mycket idag, men ändå inte. jag har gjort en stor insats till mina drömskor från lacoste. jag Ska ha dom. jag har blivit knäpp! jag ska skriva ut karta, bild på butiken, bild på skorna och skicka i vanlig hederlig post till mia så hon kan knalla in och köpa dom! jag kan nästan slå vad om att de inte finns! därför ska jag slå en signal till butiken imorgon och gnälla!



ni har sett dom förr, de låg i mitt arkiv!

en till grej då.
vi har skaffat en mac-dator. ni vet, macintoch. men den blir inte långvarig här. för det första så kan inte jonatan spela på svenska spel med den tydligen, sen fattar jag ingenting, sen var det den datorn som var så störd så den förstörde hela mitt fd. inlägg som jag skrivit. väldigt identiskt det här. varför vi köpte en? tjaa. jag vet faktiskt inte.

nu ska jag försöka sälja lite saker till er.

- Diskmaskin elektrolux (bänkdiskmaskin)
ålder : okänd
övrigt: har aldrig krånglat. , två olika grejer man installerar den med mot vattnet.
pris: 1500:-

- Köksbord från IKEA
betsat furu, finns som annons på blocket, 6 stolar, inga stora grejer, normalt slitage ni vet. inga djur på bordet eller barn.
Pris :2000:-

- Vitrinskåp från IKEA
ljusträfärg, fyra ben, fin faktiskt.
vi får inte plats med den :/ inga skador så vitt jag vet. spotlight i "taket", glasskivor som hyllplan.
200:-

- Kökslampa från duka/em minns inte riktigt.
kostade ny 2000:-
inga skador.
mörk träplanka med två lampor som hänger ner, 3 ljuslyktor högst upp.
200:-

massa mer grejer också. nån fotölj från ikea utan skador..
nää ska inte tråka ut er. tyckte det var värt ett försök iallafall. har bilder på allt iallafall.
jonatan smög mot sovrummet så jag ska väl slå av animal planet och lägga huvudet på kudden jag med!



kom ihåg att det var här i hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback