100mil från civilisationen

..så löd de första orden jag hörde när jag kom ur flygplanet. tre tjejer med bred stockholmsdialekt var lite skeptiska till att anlända till luleå och de var inte ensamma.
som jag skrivit innan pyste jag iväg till mia i torsdags och idag kring 14.00 kom vi tillbaka. jag var riktigt flygrädd när vi lyfte från arlanda.. jag litar inte på något annat bolag än SAS när man flyger inrikes.

i torsdags blev jag hämtad med bil från arlanda och sen gled vi mot bromma och sundby. mia har en liten 1a någonstanns där i kring. jag fick träffa kiwi för första gången och har klappat den lila krabaten lite.

somnade rätt snabbt och Pang så var det fredag. fredag och mia var ledig från skolan och solen lyste hur starkt som hellst.
vi plockade med oss en jävla massa öl, tog djurgårdsfärjan mot djurgården och grönalund. bilder har jag försökt bråka upp men varken här eller på pixbox vill det fungera så ni får ha lite fantasti och förståelse en stund till :)
sen åkte DOM en massa karuseller och och bailade från spökhuset, nån berg-och-dal-bana och en himla massa andra grejer. jag åkte något blått litet tåg med ansiktet i jonatans knä och tog en sväng i lustiga huset - mest för fotos skull! men det måste tas om :)

något som jag måste berätta lite extra om när vi satt vid bryggan vid grönalund och drack öl.
det var en bit ner från bryggan ner till vattnet så vi använde jonatans bälte för att fira ner systemkassen i vattnet och det var jag som kom på den otroligt brighta idén att använda bältet!! ibland blir jag förvånad över att jag kan tänka längre än vad näsan räcker! aja, vi satt där iallafall.. mia daniel jonatan och sen jag. mot slutet satt daniel och mia och snackade om något och PLASK mia dammade i vattnet!! hon skrapade sig rätt fint, men klarade sig i övrigt.  jag har bildbevis som senare ska publiceras!

på lördagen gick vi till en gräsplätt där vart mia bor och solade. jag gnällde som ett barn över värmen! men nu när vi är tillbaka från civilisationen ångrar jag mig lite. men det var riktigt härligt att sitta där.
vi gick sen tillbaka och sminkade oss. jag måste tillägga att mia har SJUKT mycket smink som jag föll för direkt. jag var tvungen att knalla förbi hennes salong idag innan vi for för att köpa en ögonskugga jag blev kär i.
snabbt in till centralen igen för att försöka hinna med expressen och planet.

massa annat häftigt hände också, men jag ville bara berätta lite grann. jag ska sova en stund nu innan jag ska iväg och jobba natt. otur att det inte var den här natten som verket ska stå stila bara :/
nje. ska se klart mitt avsnitt nu. s02e11 jag är sjukt nöjd.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect the capital of sweden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback