jag är ledig nu!

första lediga dagen i en rad såna dagar.
vaknade av att Någon knaprade på något som lät hårt.. jag drog mig i 10minuter innan jag klev upp. skoj låg som vanligt i buren, katten mös på det uppvärmda golvet i toaletten. När jag kollar på nellie ser jag henne ligga precis brevid hennes bädd och se glad ut. tills jag öppnar munnen och pekar på hårdbrödsförpackningen som liggerr i bädden tillsammans med folie som vi haft över hamburgarna vi stekte igår.
nellie

hon skäms inte så mycket faktiskt. knäpp hund. i skrivades stund upptäcker jag att hon även ätit upp "heja sverige"-chips som vi glömt liggandes i soffan I påsen. jag funderar skarpt på att ta in hennes bur igen! ja jag vet att jag kan plocka bort allt så hon Inte kommer åt det istället, men buren är mer straffande för henne. elak som jag är.

jag funderar på att åka till gammelstad en stund, men jag är för hungrig just nu. jag kan lika gärna gå och köpa något att äta i stan, ta med två olydiga små rävar och gå.  jag har föresten tagit och lagt in den tredje och sista ljudboken av stieg larsson i min ipod nu! jag har igår lyssnat klart på Hela tvåan och trodde att jag lagt in den tredje, men Nej. så i 5h satt jag och lyssnade på samma låtar.

jag har lagt in en del bilder från kameran nyss. ska dela med mig lite. bilderna är väldigt blandade, bara för att jag inte lär mig att lägga in när det är nytt. men här är de iallafall:
tjejkväll
anna-karin och malin på våran "järnets änglar"-fest :) namnet dök upp senare.
tjejfest
vi har två malinar - det här är en till malin :) nellie smörar och blir kliad :)
BBB
färjan för en vecka sen, tror fotograften är sistaah.
ssis
även vad det gäller den här bilden på lotta och anna (systrar)
nellie o skoj
påväg till johan för att hämta bilen. tyckte de blev rätt fina :)

inzoomad bild på två galningar. haha.

sådär ja. nu ska jag gå ut en kortis innan det är matdags! njuta av min ledighet mer än att sova bort hela halva dagen.
jag passade på för att jonatan började rätt sent idag och det var ingen stor panik att gå ut. jag förklarar mig väldigt mycket för att undvika konstiga kommentarer om hundarna, vilket jag klarat riktigt bra i mina ögon.

NU SKA JAG LÄSA MIN BOK
(bara för att reta upp annabena)

kom ihåg att det var här ni hörde det först



respect my freetime


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback