news

påväg hem från jobbet igår hörde jag på ekot och där berättades det att norge blir först i norden att införa könsneutralt äktenskap. med andra ord får alla gifta sig med alla. som jag förstod det har man rätt att kräva att få gifta sig borgligt om man är gay, men kyrkorna får säga nej? tror det var något i den riktningen. men ändå, man får ingå i äktenskap!
kan tillägga att 1997 fick samkönade par i norge adpotera.

GO NORGE!!


annars måste jag väl också skriva något om sveriges "woho" drömstart mot grekerna . dessvärre började jag kl.22 så jag missade målen och all dramatik kring den där matchen. det snackas om att på lördag är det någon fler match? undra om det blir fler drömmål eller om det blir pinsamt.
hittade en häftig bild på zlatan av en slump som jag tänkte dela med mig utav:




sådär ja, nu har jag också varit fotbollsnörd i några minuter.



imorgon fredag ska vi ha tjejfest här hos mig. "järnets änglar"-fest :)
grilla, dricka, tjoa, tjimma.. ska bli riktigt bra det där. vi har ju haft riktigt bra med tid att planera nu när hela verket har stått helt stilla två nätter. idag/natt blir första natten utan arne och det kommer pågå enligt arne i 4veckor.
jag ska vara ansvarig för avlösningen idag vilket betyder att jag ska infinna mig senast halv i en svalhall. nice.
systembolaget borde besökas.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer
Postat av: Karin

Höhö ja det skulle du allt bra gärna vilja veta va?! :P

Nä men jag ska se fotboll och dricka öl, känns väldigt värt att ta ledig 12 timmar för det :P Är det EM så är det :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback