jobbsnack

jag har tidigare skrivit om hur jag tappade ett röd ämne på huv5 och på rullbana 4. jag trodde att jag hade gjort min beskärda del i att göra riktiga tabbar.
självklart var min tid inte över. inatt var den värsta natten, jag svär.
natten började lugnt med två traverser i svalen. jag och aarne körde på och det flöt på som vanligt törs jag påstå.
när jag sen skulle köra sista passet till avlösningen kommer satte jag mig i aarnes travers, mest för att jag inte orkade gå runt hela adjustaget.
första ämnet som jag skulle plocka upp från rullbanan var kring 13meter långt (11 brukar vara rätt OK) och sjäälvklart ville inte lyftet fungera så bra. för att inte blockera rullbanan totalt lyckades jag flytta det högst upp på en hög. där ifrån släppte jag ämnet för att föra oket (saken som tar tag i grejen) men jag kunde inte lyfta. fastän jag hade släppt allt och bara skulle köra solo. TACK!!!!!! bara att börja ropa, båda strängarna fick sakta ner och veijo kom till 56an. stackarn, han ska ju fan inte sitta avslösninge. efter många svordommar lyckades jag parkera traversen där den ska stå. gick till veijos travers och skulle släppa ner honom. klockan var ju nästan halv!
Näää då går den traversen sönder och som jag tolkade det var det hyrdalolja på vissa bitar där nere. happ, tillbaka samma väg jag kom och upp i en trasig travers. börja köra, vejio gick ner.
under den här tiden så hade inget ämne lyfts bort från rullbanorna och det var KÖ!!! när jag började få ordning på rullbanorna så kom gjutlådetraktorn. jag sa att han kunde åka eftersom jag tyckte att en travers gick att köra med. återstår att se inatt om det var rätt beslut. jag tyckte jag var smart. varför ska traktorn stå där medans  traversen kan fixa? även om den är trasig? sen ska ju dom bitarna in igen dessutom. tyckte det var rätt bra beslut.


okej, inget mer jobbsnack. jag var tvungen att få det ur mig. men jag har som inte gjort så mycket annat så jag har inget annat att skriva om. jag har inte ens varit ut med nellie och skoj. jaa, när jag kom hem imorse, men inte nu.
kom ihåg att det var här ni hörde det först

respect

Kommentarer
Postat av: Karin

Hörru det låter som en galen natt! Hoppas det går bättre nu sista natten :) Förresten är inte nya fikarummet klart än?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback