min lilla gubbe

vad ska jag ta mig till? kisse är uppenbarligen en riktig pina utomhus som bara ställer till det för sig. grannarna klagar, tydligen försöker kisse sticka in sina tassar i fågelholkar.
78049-84
men när hyresvärden fått klagomål om kisse och kommer till mig och berättar så..
han hade tydligen också grävt en liten grop hos hyresvärden vilket inte är så duktigt kisse.
han som verkligen verkade trivas här, han ser gladare ut och är mysig! att stänga in honom i en gigantiskbur (lägenheten) vore ju som djurplågeri! men har jag något val? ha honom kopplad utomhus? stackars kisse. jag vill inte heller se att han försvinner, absolut inte. jag överväger hellre en flytt än att säga hejdå till min vän.
78049-83
en katt, min katt - Jissa!
han kommer ju när man ropar in honom. jag har ju ordnat fram ett reflexhalsband med dubbla plingor! jag kan ju inte göra så mycket mer! kan man träna en katt? ge han mer mat så han inte orkar, rengöra kattlådan 5ggr per dag? jag tror inte de gnäller för att de ogillar min katt eftersom de finns tusen kissekatter här! såå.. det är något med min tuss som måste ändras.

finns det någon som har något förslag? någon slags idé på hur man kan göra?
annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect jissa

Kommentarer
Postat av: Marie

Är han kastrerad? Det kan hjälpa en del. Om inte annat brukar nog grannar bli lugnare om de vet att katten är kastrerad. :)

Postat av: Marie

Ja då var det ju värre. Eller bättre kanske man ska säga. :) Börja med att berätta att han är kastrerad för jag vet att många tycker illa om lösspringande okastrerade hankatter. Personligen kan jag då inte förstå hur man orkar lägga ner negativ energi på en liten kisse, men vissa ska ju alltid vara så..

Det blir väl löplina då, hehe ;)

2008-05-15 @ 16:54:37
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback