smarta hundar

imorgon blir det.
vi har förberett en liten fest här imorgon. ska bjuda på mat och inte vilken mat som hellst! kring 19 tiden idag åkte köttbiten in i ugnen! tjälknöl tror jag det ska heta, och något med älg! haha jag kommer att ha nedräkning tills imorgon kväll då jag äntligen får sätta tänderna i köttet!

var precis och hämtade en till liten kotte från stan som fick assistera oss i diverse grejer. fast nu efteråt skrubbar de rent i toaletten :) haha, fyfaan vad skitigt!!!! jag törs inte skriva vad som har hänt för att jag inte vill avslöja för mycket!! :) skoj var iallafall riktigt nyfiken men fick tyvärr stå i dörröppningen med mig.

nellie och jissa är fortfarande i med mamma och pappa. det är sjukt tomt här med "bara" en hund. tror att det är lite bra för skoj att vara ensam här med oss också. lära henne att hon är en egen invidid och inte bara följa och härma nellie. 7 månader gammal btw :) hon ligger och myser i bädden! bädden ser enorm ut när bara lilla skoj ligger där!
men det är ändå tomt, ingen kisse som jamar stup i kvarten! jag kom på mig själv igår kväll att jag fick panik över att kisse hade varit ute hela natten eftersom jag inte hade minne av att ha släppt in honom - vilket jag alltid gör (tror jag). sen idag när jag ropade in skoj så är jag van att ropa på båda samtidigt.. men.. kom på mig själv. tomt. men jag att hon snart kommer hem igen. säkert på söndag kommer mina småttingar hem igen :)

på tal om skoj börjar jag märka att hon växer. hon lyssnar när jag ropar hennes namn och springer inte ut från altanen när en hund eller cyklist eller något alls åker förbi. hon kan däremot skälla lite. jag försöker jobba bort det! hon står iallafall inte och skäller som en blådåre hela tiden.
smart som fan verkar hon vara också! hon Vet när hon gör fel. hon hade bajsat inne i köket och jag såg det och skulle ropa på henne. hon gick direkt in i buren och vägrade komma ut. jag lockade bara på henne, sa ingenting alls negativt. men hon hörde väl på rösten och när jag skrek till jonatan att hon hade bajsat.
läskigt. men små hundar verkar ju ha en del i huvudet :)

kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer
Postat av: Marie

Terriermentaliteten kan man få ut mycket av. Skoj kommer nog bli en riktigt rolig och underhållande hund när hon blir stor :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback