the dog whisperer

78049-80
jag har ordnat så jag har båda DVD-filmerna med caesar millans "mannen som talar med hundar". jag har hunnit ta mig igenom hela första DVD:n som är två skivor! kl.12 idag skulle jonatans kompis springa ett lopp och passerade lulsundet. vi gick ner och försökte hejja på honom så han skulle vinna.
på tillbaka vägen försökte jag tillämpa det jag såg att caesar tipsade och visade om koppel. nellie behöver man bara träna med, hon har rätt "sinnesstämning" hela tiden. skoj däremot, ingen pejl på något.
jag placerade halsbandet som man gör på utställningar och började traska på och ryckte till i kopplet varje gång hon gjorde något tokigt (nej inte hårt, men så hon märkte det) efter några meter åkte hennes öron bakåt som caesar sa att de skulle göra och  hon trampade på duktigt vid min sida.
båda vovvarna går ju lös hela tiden så det kanske var bra att öva med koppel.

jag satt och tittade på alla tusen bilder vi har på datorn, hittade en lustig en på skoj när hon är plutt.
78049-81
fast så pluttig är hon kanske inte. 2007-11-12 är bilden tagen.
image82
där är hon kanske mindre? :) yngre iallafall! haha.
att den där lilla larven lyckats lära sig något, och att Jag lyckats lära henne något är jag stolt över :)
jag trodde att jack russells skulle vara äckligt envisa och vägra att man sa och ville att de skulle göra.
små skällande hundar som bara vill springa runt i cirklar hela dagarna :)
men inte min skoj :)
nu är det frukost-time för alla.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback