arbetslös eller behovsanställd?

jag blev först väckt utav den stora vita som promt ska ligga på mitt täcke! jag försökte fortsätta myset i sängen. men när mobiltelefonen ringde och jag såg "08" visste jag att jag Måste svara, jag ville svara. "hej det är maria från g4s" nu skulle jag få veta om jag ska fortsätta vara värdelös och arbetslös eller en häftig väktare hos g4s.

om två veckor flyttar vi och jag har säkert inte skrivit vart? men nu gör jag det: vi ska flytta till knöppelåsen, mulögatan. 70% av alla vi berättar för säger "vart är det?" så för er 70% som läser ska jag göra ett försök i att förklara:
om man kommer från björx hållet, kör upp vid kronan, men kör inte in på själva Kronan områdetutan fortsätter höger efter vägen i rondellen. (vissa brukar ta den vägen till hertsön för det är snabbare) sen kommer en vägbula och ett traffikljus - DÄR. super nära där. det på vänster sida heter Knöppelåsen. 
mellan kronan och shell macken
så om två veckor är vi knöppelåsbor. 

maria från g4s berättade att jag fick börja, så om tre veckor får jag ta på mig uniformen. det kräver att jag skriver om hela vu1-provet, vilket är en heeel del. de vill att jag skriver om det för att väktarskolan inte har med en viss del som g4s vill ha. men jag ligger ju bara och läser väktarskolans mapp? jag måste ju få en annan så jag läser till rätt? eller..? lite tungt att lära sig något och sen snabbt radera det för att inte blanda ihop med annan information. kul.
men jag är ändå nöjd, jag är glad. jag är.. lättad. jag har fått mitt efterlängtade väktarjobb efter att ha suktat i år efter att få prova/börja och sen gå utbildningen förra året och nu först få det. tack gode gud.
jag hoppas och tror verkligen att det är något för mig, men jag har ju inte provat. men jag skulle bli fruktansvärt förvånad om jag inte skulle känna att det kändes rätt.



nu ska jag duscha, gå till kvantum och hämta bilen och sen göra en del ärenden. typ.. köra till gammelstad.
kom ihåg att det var här ni hörde det först



respect G4S

Kommentarer
Postat av: Karin

Faan va coolt att vara väktare :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback