ett litet ljus

idag hände det grejer. jonatan och johan är bäst på att flytta. det är så att lägenheten på lulsundet är TÖMD och URSTÄDAD. (okej en lampa hänger kvar i taket) men den är totalt tömd i övrigt. lampan hänger kvar för att jonatans pappa måste ta ner den, det är något kärv med elektrisiteten. (och stavningen är som vanligt helt utanför)

det är ingen lögn att jag som normalt typ aldrig har ont i skallen (räkna bort bakfylla) får ont Just när vi städar. i know, en dålig ursäkt men det var fan inte kul. jag dammsög iallafall ca 100kvm lägenhetsgolv, torkade alla fönsterbrädor och element, gjorde ett tappert försök på att städa ur toaletten - allt det i en härlig halvdimma + skallebank.

jag rymde till björx och kollade in linneas häftiga nedladdningsprogram till mac:en och packade in skrivbord och barbord i bilen. just nu är jag så jävla nöjd över min kombi!! mindre nöjd i shoppingsparkeringshus! :)
från björx med alvedon i jackfickan halkade jag till kvantum och fixade lite dricka till stjärngossarna. sen stod jag som mest.. och tittade. jäklar vad bra det blev. jag tror aldrig att köket har blänkt som det gör nu, dito för toan.

jag undrar hur det kommer arta sig när vi inte längre har diskmaskin. så länge vi har varit tillsammans har vi alltid haft tillgång till en diskmaskin och det är väl diskmaskinens förtjänst att vi bråkar och grälar så pass lite som vi gör. just på tal om diskning står jonatan och kämpar med mina oboyglas, mina små tallrikar med avocado och fetaost. om inte det är kärlek, vad är?

dags för att krypa ner under täcket tror jag. min rygg är uppror och jag tänker inte käfta tillbaka.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback