gnällspiks time

igår var jag och gjorde lite skriftliga tester för ett jobb. personlighetstestet innehöll ett gäng helt sjuka frågor. jag ska försöka minnas och ge lite exempel: "hör du röster som inte finns? känner du dofter som inte finns? känner du att du vill ta saker? ser du i syne? är du nöjd med ditt sexuella liv? tycker du om eld? önskar du ibland att du vore en kille? har du skolkat mycket i skolan?" de allra värsta frågorna minns jag inte, men de var sjuukt. vissa var ju vettigare.

idag fick jag åka till arbetsförmedlingen och träffade min handläggare. trots att jag jävlart har sökt bra och till och med fick göra det där testet hos det där företaget så tvingade hon mig att söka jobb i.. hällered eller något sånt. alltså jag försöker och har fan fått träffa folk och vad gör hon? klickar på måfå på ett jobb och lyckas träffa en och ger pappret till mig, tillsammans med ett papper som jag ska skicka in för att bevisa att jag har sökt det?!!?! alltså jag börjar bli riktigt förbannad. okej om jag typ inte gjort ett skit på ett par månader - men hallå? första mötet sen jag blev arbetslös var det faktiskt! och jag har fan gjort bra ifrån mig. kunde hon inte bara nöja sig med det?! så jävla sjukt.

efter mötet knallade jag (eftersom jag var en busstönt idag) till shopping och träffaed ida, idas mamma och idas supersöta lillasyster isabell! vissa ungar är fan söta. jag gillar såna där bejbisar som är glada och skrattar hela tiden. jag avskyr sånna där som bara grinar, skriker och kladdar hela tiden. kanske därför jag under en period sagt att jag inte tycker om barn? jag har träffat ungarna när de är på dåligt humör... hmm.
en kyckling,bacon och caeserdressning-macka på mat&prat och sen ett snabb besök på gina så åkte jag hem. men självklart. när jag ska åka buss så går fan aldrig bussarna. fick vänta 15min för en buss till björx? hallå? okej om det var till skumma ställen som svartöstan,rutvik eller lerbäcken. men björx? bussarna dit brukar ju gå stup i kvarten?! ÅÅÅHHH. jag ska fan aldrig mer lämna bort min pärla till bil (som btw inte har länge kvar).


föresten så ska vi ordna med ny bil mest troligt. vi var och provkörde en ford mondeo ghia-02 från bilafffären(den hette så) men jag blev besviken. jag trodde den skulle gå lika hårt som pappas ghia. iofs var den här en kombi och det är en sån jag Ska ha (pga hundar). vi fick ett bra inbytespris på min bil men ändå.. det var mycket pengar mellan och jag som just pustat ut över att mitt tidigare billån försvann för ett tag sen. njä, 90 000 för en trött kombi var inget kul. får typ en på blocket för 50 000. men jag har sett en annan (varför är alla bilar blå??) på blocket. samma storlek fast lite mindre och med större motor... och om vi får sålt min så behöver vi ingenting emellan :) HAAAA!!! tror den bilen hette.. ford mondeo st200 om de är någon som vet vad det är för kärra. den var i stockholm så vi måste väl i såfall ner dit. kanske plockar med mig en ljudbokslyssnade-mia också :)


jag fick dåligt samvete när jag var på stan så "länge" och tyckte att de skulle få bli trötta och inte helt galna här inne. så vi gick till ormberget med en tennisboll :) fy satan vilken dålig kondis de har fått. jag undrar om de någonsin har sämre? gissar på att de inte ens sprang upp och ner 10ggr och då var jag inte högt upp..! INTE högt. nellie har legat och försökt andas. herregud vad de inte orkar. jag som hade tänkt att iallafall skoj skulle få springa hem till gammelstad brevid vespan en bit. hon kommer ju dö om hon ens springer från statoil i gammelstad till stadsön.

nää slut gnällt. jag ska se simpsons och fundera ut hur jag ska få tag i bilen och vespan.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect





Kommentarer
Postat av: Ida

Men va? Vilka jäkla frågor?! Haha! Såg att du hade ringt i lördags, något spec? Hör av dig så jag får höra mer, sjuka frågor (och vad du svarade på dem, hehe) Kram/Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback