intervju + personligt om mig

jag är nyss hemkommen från min intervju som jag tycker gick rätt bra. lite nervöst men vem är inte nervös på en arbetsintervju? en timmes utfrågning med frågor som jag aldrig riktigt funderat på. jag störde mig lite på att jag inte kunde komma på någon bättre tabbe än att jag inte kan koka ris för att rädda mitt eget liv! jag ska klura på den.
avslutningsvis fick jag ett papper från ett eller flera test som hade sammanfattat mig som person. det var helt sjuk!! hur kunde de få reda på så mycket om mig? kändes lite som att läsa ett horoskop, fast det faktiskt stämde. läs här:

beskrivande ord:
vänlig, inflytelserik, pålitligt, foglig, övertygnde, försiktig, systematisk, verbal, strävsam, precis, kommunikativ, god lyssnare, noggrann, snäll, perfektionist(??), logisk, ej krävande, ovillig att ta beslut och tillmötesgående.

perfektionist? :) jag reagerade över den. kanske stämmer efter som allt anant verkade stämma in.

Allmänna kännetecken:

  • kommunicerar både muntligt och skriftligt
  • bra på att ta folk
  • uppmärksam på detaljer och specifikationer
  • tar till sig och för vidare information till andra
  • influerar och övertalar andra för att få sin vilja fram
  • regelmässig
  • oaggresiv, föredrar att göra affärer på ett vänskapligt sätt
  • strävsam, knyter ihop lösa ändar och ser till att en uppgift blir färdig
  • ser till att kvalité och standarder upprätthålls. 


Motivationer:

hon motiveras bäst av situationer där hon får fullt erkännande för att väl utfört arbete, ges personlig uppmärksamhet och uppmuntran vid behov. trygghet är en viktig faktor för denna individ som arbetar bäst i situationer där hon integrerar med andra.
Om denna person har en chef för det hellst vara någon som är en delaktig och diplomatisk ledare som är bra på att kommunicera och anger de exakta arbetskraven. Hon bör sedan tillåtas komma igång och färdigställa uppgiften.


(oj.. :) låter som att jag är en sån som söker bekräftelse? :) nåja. avslutande står det)

Värden denna person bidrar med i organisationen:

denna självsäkra, grundliga individs värde för en organisation är främst hennes naturliga utåtriktad, entusiastiska och kommunicerande stil tillsammans med tålamod logalitet, förutsägbarhet och logik. hon vinner därför sina kollegors förtroende och respekt genom sin närvaro, starka förmåga att interagera och lyssna på andra och sin sunda, objektiva beslutsförmåga. hon kan därför delegera och fundera väl i en gruppstruktur.


jaa.. vad säger man? allt det där fick jag på ett papper. jag fick även se en tabell över mitt humör eller något sånt. det stämde men inte lika mycket som det här. jag hoppas verkligen jag får jobbet. just nu, känns det kul att ha gjort intervjun, det var skoj. ni som känner mig, vad tycker ni? stämmer det?
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback