Stockholms historian utan bilder.

nu är vi tillbaka från stockholm! allt gick bra med resan dit och vi fick skjuts från brommaplan till sundby. inget super intressant inträffade under onsdagen.

däremot på torsdag så började vi med champangefrukost hos mia! vidare till klaraplan där mia hade sin avslutning :) jag fotade en som tok - med mias kamera. självklart glömde vi systemkameran hemma hos mia :/ jag hade en liten tävling med en annan tjej som fotade rätt mycket, sen kom det fram att hon fick alla bra platser för att hon gick i den andra klassen. men jag tror ändå att jag vann tävlingen :) haha.

sen fortsatte vi tillbaka till mia tillsammans med hennes mommo, moffa och mamma. vi åt räkbomber och började sen att göra oss i ordning för att fortsätta till stureplan. där bjöd mias pappa hela gänget på 11pers på mat. sturehof tror jag att det kallades. god mat och skumpa, vin, öl, kaffedrinkar! sen pinnade jag mia och jonatan till fridays som låg granne och sen är det en dimma :) nja inte direkt, men det låter kul :) minns inte på vilka ställen vi var in på men vi kom hem kring 6-7 på morgonen :) haha. jag var dunderförkyld och kunde typ inte andas och nös typ Hela tiden. jag anklagades att vara för full av vakterna pga mina röda ögon, Pinsamt.

när ena krogen vi var på hade stängt pratade jag i mobil eller något annat, mia gick till jonatan och sa "hej vi ska gå nu" då satte någon jävla galen brud igång. "du kan ju inte bara störa mitt i ett samtal"... okeej? hon förföljde oss mot stureplan och jag hörde henne bakom mig och försökte ställa mig för mia när tjejen försökte tränga sig förbi. det slutade med att hon slet tag i min axel och tog sig förbi. jag fick lite smått panik och ropade högt : MIIIIAAAA..
sen lite lätt sprang jag till en krog och (hahaha)sa: "hej vi är från luleå det är någon jävla 08a brud som är helt vild... hjälp?" sen var hon ur världen och kvällen fortsatte fint.

fredagen var en stor fet bakisdag/förkylningsdag för mig. locken i öronen var åt helvete, jag spydde som en gris och låg och försökte andas i badkaret. jag lyckades trots det följa med till en resturang som hette rydberg´s som låg typ i början på drottninggatan. vi firade inte bara mias frisörexamen på fredagen utan även mias lilla syster emelies 18-årsdag! efter middagen bad jag en kypare att ringa en taxi till mig som mådde skit. jag åkte hem. men de andra hade typ inte varit någonstanns utan bara åkt omkring i en taxi så jag missade inte speciellt mycket.

lördagen var också rätt bakis, vi såg någon film och gick till ett schebab ställe och åt varsin kebebtallrik. vi drack lite öl,cider vin och tog en taxi kring 22-23 tiden till västermalm - krogen viper fick ett besök. trots att det var från sketna 18år så var det helt fantatiskt! jag Dansade tills höfterna och fötterna fick säga Nej. vi blev ett helt gäng och jag fotade hela kalaset som vanligt - som vanligt med mias kamera även den gången.
men efter krogen blev jag trött i mössan och gick till närmaste place som hade hampis och det resulterade i att jag såg ett stort gult M efter en gata i närheten. mia med syster herjade vidare och stan var inte säker för en sekund! :)

söndagen var bakis, men inte lika bakis som fredagen. inte ens i närheten. jag frågade mia om vi ens hade lämnat lägenheten den dagen. tydligen hade vi tagit en "luftpaus" i halvleken. i övrigt låg vi bara inne i den lilla lilla lägenheten. jag kom också underfund med att jag är lite små skraj för kiwi? "vaaar är kiwi?" ni vet som i hejarklacken.

måndagen var ändå helt jäävla sjuk. alltså idag. när jag vaknade och såg mia ligga med hörlurar i sängen tittandes på hälsoresan. det lämpade sig bra eftersom det var dagen efter :) jag frågade sen jonatan när flyget gick och vad klockan var. Hmm. vi packade ihop det vi kunde hitta och pinnade iväg till busshållplatsen. påväg dit såg vi bussen susa förbi. vi väntade ca 15-20min på en ny. timade preeecis in t-banan, bara för att sen missa expressen. när vi kom till arlanda missade vi också flyget. TACK VI MISSADE FLYGET!!! speciellt fränt när man inte har många korvören kvar efter att ha spenderat en större del av veckan i stockholm.
några funderar säkert kring om vi just nu sitter på arlanda på någon såndär häftig express-internet grej och super ner allt i billig öl från o´learys. jag kommer till det.
vi gick till in-checkningen och fick reda på att vi inte fick boarda och blev hänvisade till SAS-biljett-grej-ställe. jag pinnade dit helt lugn och berättade för tanten på andra sidan : "hej. vi har missat planet. vad ska vi göra?" snabbt, enkelt inget krångel. jonatan stod och flåsade som en arg tjur bakom mig, han anklagar mig för att vi missade planet. "hoppas den där chokladen smakade gott". jag kanske var tvungen att köpa en varm choklad på centralstationen som gjorde att vi missade 10min till arlanda? :) kanske... :)
iallafall så hjälpte tanten mig att ordna med biljett (hon sa egentligen bara till mig att boka en via internet och pekade bortåt) och sen bokade hon en biljett till jonatan. kalaset slutade i mina sista 1500kr på kontot och tar just nu emot all slags allmossa!
men vi kom hem, 14.15 gick lyfte vi mot luleå istället för 12.40. ingen större panik tidsmässigt alltså.

Så. jag måste även berätta om hundpensionatet i persön där vi lämnade av hundarna i onsdags.hemskt.
kring halv sex på onsdagskvällen åkte vi mot persön. jag ringde när vi var vid ormberget och berättade att vi skulle komma och fick instruktioner om att vi skulle ringa när vi var i närheten. när jag sen såg fåren ringde jag. vi var framme ca 2-3min senare. ingen människa där, men ett gäng ivrigt skällande hundar som aldrig verkade ge sig. efter ungefär 30minuter ringde jag och frågade vart hon höll hus (efter att ha ringt utan svar) och hon berättade att hon hade tappat bort en hund och höll på att söka rätt på den tillsammans med 5pers till. men eftersom vi hade bråttom till planet fick vi lämna hundarna i någon typ av utomhusbur med alla tillhörigheter med lovord om att hon skulle ringa sen så vi fick chans att prata. när klockan sen var kring 21.00 tiden ringde jag personligen och frågade hur det gick, både för den bortsprungne hunden och mina ögonstenar. allt hade gått fint men jag fick en konstig känsla.
jag bad pappa lite diskret några dagar att hämta hundarna där ifrån så snabbt han kunde. vilket han gjorde - TACK!!! sen när jag skulle hämta hundarna från han i gammelstad och fick se vilka koppel tjejen hade lämnat tillbaka...!!!!!! skoj fick rätt för det är bara en öggla man trär över halsen. nellie hade ett machleather koppel tror jag det kallas, jätte fint och fan inte billigt. jag fick något söndertuggat, gammalt, konstigt koppel med knutar och det såg trasigt ut. tänk er farmors hundkoppel hon hade på sin lilla pudel när man själv var 6 år gammal?! inget svar när jag skulle ringa heller.. !!!! 

 

jag har mycket illska inom mig. jag skulle lyssnat på ida och åkt til


Kommentarer
Postat av: Louise

OJ OJ! Verkar som en rolig vistelse i fjollträsk ;) Det där med pensionatet... Har hört en massa liknande historier. Jag fattar inte, men det verkar som de flesta hundpensionat är oseriösa =/ Men bara det att hon tappar bort en hund låter ju som att hon inte har alla hästar stående i stallet =( Vilken tur att din pappa kunde hämta hundarna så de slapp vara där. Vem vet, det kanske var jättetrevligt i alla fall, men det låter inte så.. Har jobbat på ett hunddagis där ägaren inte ens tog ut hundarna om dagarna! Bara lät dem pinka inne och städade inte ens efter dem! Helt hemskt hur man kan behandla hundar (och även andra djur!).. Trevlig blogg du har förresten! Ha en bra dag! :)

Postat av: Mini-you

Ska du inte avsluta inlägget helt och hållet?

2008-09-16 @ 20:18:33
URL: http://nolida.bloggagratis.se
Postat av: Mia

duuude! din nöt.KARLAPLAN inte klara. gruff

2008-09-18 @ 10:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback