nöjd fisk i en skål?

jag satt och funderade tidigare idag, jag försvann i en filosofisk dimma kan man säga. jag satt och funderade på allt jag gjort, sagt, inte sagt osv osv. jag har fan inte så många "what if´s?" trots allt. jag har gjort det mesta jag vill göra och om det finns något "what if" beror det säkert bara på varför det blev som det blev.
"vad hade hänt om jag och mia åkt till malmö?"
"vad hade hänt om jag och mia åkt på en spontan semester till turkiet?"
"vad hade hänt om jag inte vågat satsa?"
"vad hade hänt om jag flyttar till porsön?"
"vad hade hänt om jag skaffar en katt, överlever den?"
"vad hade hänt om jag skaffar en hund, överlever den katten?"
"vad hade hänt om jag hade skaffat körkot?"
"vad hade hänt om jag hade börjat plugga på komvux för 3 år sedan?"
"vad hade hänt om mia flyttade till stockholm och jag hälsade på henne?"
jag kan fortsätta i evigheter!

vad hade hänt? jag har svar på allt det där och tusen frågor till. jag känner mig rätt nöjd och funderar på vad jag ska hitta på för helvete här näst? just nu sitter jag med ett sönder blekt hår invirat i en blå handduk och funderar på hur jag enklast ska få tag i någon frisör som billigt/gratis ordnar upp mitt "heavens on fire".

när jag vaknade upp från min filosofiska "what if" dimma, plingade mias mobil. "är det bra att filosofera för mycket?" självklart en djup och betydande fråga från the one and only. och ett minst lika skarpt svar från min vapendragare.
jag ska numera presentera mig som livsfilosof! Hello :)



nu ska jag sluta innan jag försvinner in i dimman igen. håret ska blåsas och inspekteras av min hemmafixare johan som ivrigt väntar! en gul bild är att vänta. kom ihåg att det var här ni hörde det först



respect me, the lifephilosopher

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback