Buss!


idag åkte jag Buss till stan. ja, anledningen var att våran bil valt att vara konstig IGEN.
jag tog med mig nellie till stan för att nellie skulle få träffa viktorias bäbis (hundvalpen tassa). ofta jag tänker pröjsa 10kr för nellie när skoj åker gratis. vad i helvete?? bussen var ju inte ens i närheten av att vara full. men busschaffören var snäll och lät mig åka på ungdom. fick ändå betala 10kr för mig och 10kr för nellie.

påväg hem senare.
jag lägger fram två st tiokronor och säger ingenting.

kärringchaffören: du måste betala för hunden också.
jag: men jag kör på ungdom.
kärringchaffören: hur mycket ungdom är du då??
jag: jag är 19
kärringchaffören: jaha... och när är man född dårå?
jag: öööh... ehm... ja... då är man född... öööhh.... 88!!!
(jag är fullt medveten om att man inte är 19år när man är 88)
kärringchaffören: men då är du ju 20 (totalt fel, 21år är det)
jag: men jag fyller år sent, jag fyller år i november
kärringchaffören: men du har ju redan fyllt då kanske?
jag: jaha.. men jaja. jag har inge mer pengar så.
kärringchaffören: jaha, jaja. mhm...

jag fick åka. lite snäll hon kanske var.
jag är mest irriterad över dealen. betala för en hund?? lika sjukt med barnvagnar.
llt vill få fler att åka buss och lämna bilarna hemma, men ta en funderare.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback