hundhuset mm.

jag har hunnit med en hel del idag känns det som, trots att jag sov rätt länge.
jag har:
handlat
ätit julrelaterat i gammelstad (helvitto vad gott)
och varit till hundhuset.

det var inte alls många hundar ikväll på hundhuset och jag fick tips av isabell om servicevovve-grej. jag skrev genast upp mig på listan och de ska höra av sig senare. jag ska testa båda tjejerna och hoppas att båda klarar. nellie känner jag mig säker på, men skoj. det hon kan falla på (jag har ingen aning om hur testerna går till) är att hon gärna hoppar upp i folks knän/famnar utan att fråga om lov. hon är inte aggresiv, matilsken, hundilsken eller liknande. men jag hoppas det går ändå. får väl börja små träna hemma på komando varje gång hunden ska upp.

efter hundhuset åkte vi till björx och lämnade igen bilen. när vi kom hem till skoj som varit hemma själv gick vi ut i samlad trupp. säsongens första vurpa för min del, INTE kul. det är fortfarande ömt och jag har ont som i höften och ryggen, ofta det händer! jag ska ta lite knark och sen halta in i vardagsrummet. får grymt ont av att sitta här och skriva kan jag säga. (ja, det är dags att tycka synd om mig nu, inget annat! jag jag jag)

kom ihåg att det var här ni örde det först


respect the ice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback