ett långsamt farväl...

vi har kommit en bit i vår packning/flytt. imorgon vill jag packa ner allt och ta grejerna vi ska ha på björx till björx.
ta dit byrån och så. börja städa ur lite. iallafall ett rum.
min plan är att börja magasinera grejer på måndag med hjälp av ett släp som tobias är gullig och lånar ut.

på kattfronten är det väl.. bra. det är en som har hört av sig som sagt. pratade med honom idag och han kommer på söndag och "hälsar på". jag får väl hoppas att han tar med honom direkt.
om han får åka dit blir det som att komma till katthimlen utan att vara död. stannar han hos mig blir han "levande död" och får sitta på en ny balkong och titta ut över det han aldrig kommer få springa i. jag försöker verkligen intala mig själv det.

4 år.. han har varit med om mycket trots allt. han flyttade med mig hemifrån. han bodde med mig i min första lägenhet. han flyttade med mig till svartöstan. till björx. till lulsundet. till knöppelåsen och nu.. nu är det dags för oss att flytta åt varsitt håll. han har fått följa mig nästan överallt och när han var kattunge fick han verkligen följa överallt.
människor har kommit och gått ur mitt liv och han är den som varit med mig hela tiden.

med mycket blandade känslor hoppas jag att han får det bra. för min katt ska ha det bästa, inget annat duger till honom. och ändå stänger jag in honom i en 3a på övre våningen med bara en balkong som "ute".
jag hoppas att jag inte gråter sönder ögonen då jag för sista gången får se honom. när de bär ut honom i hans reseväska.

ni som läser kommer få stå ut med mitt kattgnäll.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect kisse the cat (haha)

Kommentarer
Postat av: mamma

Jissa får det nog kanon-bra i sitt nya hem. Som du säger, inte få gå ut i nya lägenheten och han som är van från stugan och här, att få komma och gå som han vill. Han kommer att må som en Prins:)

2009-06-18 @ 15:17:08
Postat av: Victoria

Jag håller med! Verkar den nya ägaren bra så kör. Du har ju trots allt dina hundar kvar :) Fast jag vet hur det är att förlora en katt, men du får tänka att Jissa inte dör, bara får det bättre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback