I wanna know the truth, instead of wondering why

bara för att jag Vet att jag får sova, att jag inte ska stiga upp så går det inte att blunda. jag har sett hundcoachen på tv4s play och nu är jag inne i rent hus. när man ser rent hus så känns ens egen lägenhet inte riktigt lika skitig längre! christer hade det tufft. en ny svid fick busschaffören från nacka också :)

jag har funderat lite kring löningshelgen. jag har en plan (som kan spricka pga jobb, but still..)
jag vill äta sushi på ... koijs.. (rätt?) och pinna till fiskekyrkan. treklang ska spela och det ska vara reagge rock kväll. 60kr känns inte som en omöjlighet. är det någon fler som är sugen? om vädret tillåter hade det inte varit helt fel att cykla in :)

ett minus i min intensiva vardag (skämt) är att den bärbara datorn har fått fnatt. igår eller om det var idag också ville den inte alls vara med :/ jag fick bråka igång jonatan för att jag hade tappat humöret på den statoionära datorn. nu har jag två st fungerade datorer. vi får se hur länge det håller i sig.

ännu en grej..
jag har ju dille på att flytta. finns väl ingen som har missat det? den 24e nov fick vi nycklarna till den här på knöppelåsen. och... haha. jag har bokat in oss på en tvåa på tuna som vi står på första plats på. lägenheten är i en av husen ner mot vattnet och "i början". kanske inte lika mysigt som här. men det är nära vattnet, sistaah och annafena flyttar ju också till tuna om 6 veckor, björn bor där, johannes och även wiie har bosatt sig på tuna. men där om någonstanns hade jag varit orolig över om min superlåsta hoj hade fått stå kvar.

"Jag vill kasta loss,
och lära mig slåss.
Raka av allt hår,"


jag vill sälja varje pinal i lägenheten. sortera ut kläder, skor.. ja allt och bara ta bort allt. jag får panik. jag vill skicka iväg jissa på semester och ta hundarna och jonatan under armen och bara köra... köra söder ut.
få plats med alla grejer i bilen och möjligen ett mindre släp. hyra en möblerad lägenhet någonstanns för en billig peng. kanske säsonga i gränsen, åre you name it. fan ica går lika bra :)
måste skaffa brickan tror jag. men jag får väl vänta. jag ska ta yrkesbeviset först. är ju som en bra grej. vu2:an hoppas jag blir i ståckhålm :) få legget också. känns lite löjligt att gå med körkort.

Jag vill byta land,
och vara han som försvann.
Börja om på nytt,

varför inte liksom?
vad har jag här egentligen? "måste ha jobb.. " måste måste. ja jag har säkert måsten. man måste ha jobb för att överleva. men jag har lyckats få med mig jonatan i mina galna idéer. jag kör med livsfilosofin att det löser sig och hoppar glatt iväg utan att ens veta vilket håll jag skuttar emot. att inte ha planer, att inte veta vad som händer, att bara vara i nuet - love it. mia du vet vad jag menar. men nu ska vi bli vuxna. vi ska växa upp. vi ska köpa hus, vi ska skaffa barn. vi ska tänka på framtiden. fuck the future.

mitt nyfunna ryck i att packa ner ingenting i en låda och sälja resten har inget med något att rymma ifrån någon verklighet eller något sånt djup. jag skrev för ett tag sen att jag var nöjd med min tillvaro och att jag inte hade så många "what if"s. det stämmer fortfarande för det var då. nu har jag njutit av min tillvaro sen jag skrev det sist som ett litet aprilskämt den 1a april. inget skämt. kunna göra saker.

jag känner mig låst här. jag vill inte heller packa ner allt och skaffa en lägenhet i stockholm och sen passar det inte där efter ett tag då jag blir rastlös igen. även om det bara handlar att flytta till en annan förort eller liknande. nää bort med allt skit och hoppa in i bilen. det blir nog mer pyssel då jag verkligen har slagit igenom min plan.
men det kommer väl sluta med att vi tar tvåan på tuna och skaffar barn. helvete.


A constant wave of tension
On top of broken trust

Another wave of tension
Has more than filled me up
All my talk of taking action
These words were never true




kom ihåg att det var här ni hörde det först





respect my words of taking action!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback