årets julkalander:



Nu är det klart att skådespelarduon Henrik Ståhl och Sara Edwardsson, som tidigare gjort barnprogrammet "Supersnälla Silversara och Stålhenrik" för SVT, får göra julkalendern för 2009.
-Väldigt, väldigt roligt. Jag och Sara har kämpat för att få igenom det här. Vi börjar spela in nu i vår, säger Henrik Ståhl till Aftonbladet.

Upplägget är det samma som i barnprogrammet. Det handlar om Stålhenrik och Silversara som bor i rymden.
-I julkalendern har de blivit gamla och bor på en konstgjord planet för pensionerade superhjältar som heter Julstjärnan. För att underhålla sina barnbarn Vega och Nova berättar de historien om sitt första stora äventyr, berättar Frida Boëthius, projektledare för julkalendern 2009.
Inspelningarna startar den 16 februari. SVT vill inte avslöja några ytterligare skådespelare, men i tv-serien medverkade bland andra Basia Frydman, Rolf Skoglund och Anita Blom.

hämtat från expressen


alltså. jag är skeptisk och börjat ångra att jag lovade mig själv att se varje avsnitt av årets julkalender. jag har sett förra årets och året innnan det. kan väl inte påstå att det var någon blockbuster! jag ska ge det en chans iallafall. jag har väldigt låga förväntningar nu. skärpning svt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback