lösa hundar

jag blir galen! okej jag har mina två lösa typ 80% av promenaden och de springer fan inte fram till folk eller vovvar. men nu! vi har mött folk som har lösa hundar och de sticker. okej alla har varit "snälla" av de hundarna men jag har ändå för säkerhetsskull börjat koppla mina då vi möter en lös hund. för en dag kommer det en arg hund som flyger på dom och jag är 100% på att de kommer försvara sig. när den hunden kommer ska det fan inte vara mitt problem!! helvete, vet man att hunden kutar fram till andra hundar - KOPPLA!

fan jag kopplar ju nu så fort jag ser en lös hund - direkt. är den kopplad så har jag kvar mina lös för de går ingenstanns. men då VET jag det, jag är SÄKER. hade jag varit det minsta osäker hade jag kopplat för jag vet ju inte vad det är för hund som de springer fram till! det behöver ju bara vara en osäker hund som har lite bekymmer i skallen.

värst hittills var när vi skulle kasta sopor och hade båda kopplade, jag vet inte varför men de var så. fram kommer två stycken grey hounds och en typ vallhud. "det där går ju bra" säger människan medans de är lösa och försöker hoppa och hälsa. MEN NEJ det går inte bra. HELVETE KOPPLA!! när de lyckades schasa bort sina tre hundar från våra, så kopplade jonatan lös skoj och gick förbi. skoj gick hur fint som helst men jag vågade inte "in your face:a" dom och behöll nellie kopplad tills vi passerat. jag vet, jag är chicken.

ååå.. så. jag ville bara få ur mig mitt agg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback