morgonpigg?

igår kväll hade jag för en gångs skull ingen panik när jag ställde klockan på 07.10. självklart snoozade jag en stund. kl.08:00 hade jag fått en tid hos en sjukgymnast på stadsvikens vc. lite hängde på att jag bara skulle bli undersökt och brydde mig inte så hårt ifall jag skulle vara trött!

07.25 smög jag mig upp. jag hade planerat att ta bussen som skulle vara på tunavallen 07:43. jag var bara orolig över att min snooze skulle stänga av sig. när klockan var halv (fem minuter senare) hade jag gjort allt. jag gick till bussen och hann Precis med den tidigare bussen. lite smått nöjd och rookie med busskort. jag har ju köpt HOLLO (vilket jävla namn!)

hur gick det då?
jo. jag blev väldigt grundligt undersökt i mitt tycke. jag har fina reflexer! :) lite sämre var ryggen, oväntat va? heelvete vad det gjorde ont när han tröck efter ryggraden för att kolla om det gjorde ont. dra på faan. HELA ryggraden, ingen bit. usch. till min förvåning och förtjusan var mina höfter rätt ok ändå :) jag hade räknat med att få ännu mer smärtstillande!
jag hade inte heller räknat med att öppna plånboken efter besöket. 80:- kostade undersökningen. jag trodde i mitt stilla sinne att det skulle vara kostnadsfritt eftersom jag hade remiss.

väderprogons till linnea:
som smsen berättat är snön nästan helt borta. när jag gick hem från busshållplatsen var det GRÖNT gräs. det är löv och grejer kvar i träden. varför är de inte på marken?
det är fortfarande rent skit väder. mulet, små duggar och ett helvete att ha hund. som jag sa tidigare i telefonen så är de helvetes leriga och blöta! lindrigt sagt.......

jag har också funderat på att låta nellie (om det är möjligt) att donera lite blod. läste på internet om det där. det måste vara en rätt stor hund och vara frisk och blabla. jag hade velat komma åt undersökningen som de gör kostnadsfritt innan hunden kan donera. jag hade velat höftrönka huden också, ifall det blir valpar. vill vara 100% på att hunden är frisk i både skallen och kroppen. skallen är jag rätt säker på iallafall. hon har aldrig bitit, gjort utfall och sånt där you know.
skoj vet jag inte hur jag ska göra. känns som att hon är för liten i kroppen för att kunna få valpar. alla andra jack russells jag sett ser större ut? vi ska hur som helst till vetrinären någon gång med båda och kolla lite grejer. får fråga lite då!

sen är jag på jakt efter klövjeväskor till tjejerna. det och reflexvästar.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect


Kommentarer
Postat av: Linnea

Kom ihåg att när du går till sjukan å så, att dom stämplar ett kort. Så du får fritt efter nåra gånger.. För de är jäkligt skönt, då kan du ju springa till sjukgymnast hur mkt du vill.. =) Jo du måste betala där pga att man inte behöver remiss nå mer. Man kan gå dit och beställa tid om man vill..



Jasså så ni har skit väder, de har vi också.. men faktiskt ligger nästan alla löv på backen här, Men ingen snö i sikte..



Jag tycker ni ska para Nellie men ni får vänta för ja vill va hemma när hon får valpar.. =) haha..



Kram

Postat av: Emma

Finns jättebra västar på Djurmagazinet, sitter som ett smäck, 50 spänn kosta den, dock på specialpris.

2009-11-20 @ 17:06:18
URL: http://saladgoesfat.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback