R.I.P :(


tråkiga nyheter idag. fick ett dödsbud från stockholm. mias leguan kiwi finns inte längre med oss. mia åkte in till djurkliniken (det som går på tv) med inställningen : undersökning + medicin.
jag kan inte ens tänka mig känslan av att behöva lämna sjukhuset med en tom väska :´( jag skänker en tanke och håller en tyst minut för kiwi.

i början var jag lite rädd för kiwi, lite reserverad. jag drömde till och med en mardröm efter att jag träffade henne :) jag vågade inte ha fötterna på golvet när hon var lös, nu i efterhand förstår jag inte vad jag pysslade med. kiwi är en mysgris som inte är elak för fem öre. men med en sån "mamma" som mia så :) och självklart "pappa" daniel också!!!
sista gången jag träffade kiwi så höll jag faktiskt i henne :) jag minns att jag satt och tittade på henne när hon duschade! hon såg lite smart ut, som att hon förstod vad man sa. duktig kiwi!

tydligen ska leguaner lägga ägg trots att de inte blivit befruktade och kiwi lyckades inte få ut sitt ägg, eller om det är flera ägg. hon började därför äta sämre och fick en rejäl böld på halsen. eftersom hon inte åt alls mot slutet fick hon inte i sig kalk. det resulterade i att skelettet blev skört och som jag fattade det tynade skelettet bort. kiwi hade frakturer på båda bakbenen.
det är jätte svårt att veta ifall dom inte lyckas få ut ägg/äggen.
jag tror att gud hade tråkigt uppe i himlen och ville ha sällskap av kiwi.


jag hoppas du har det bra där du hamnat nu!


respect kiwi, the greatest leguan EVER!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback