man ska vara med om mycket innan man trillar av pinnen

fem i åtta på morgonen ringde jag vårdcentralen och blev uppringd. nästan lite rutinmässigt nu. människan ringde upp och säger "ja kom" och jag säger "ja självklart. men lova mig då att jag får träffa en läkare". hon svarade något i stil med att det var klart som korvspad att jag skulle få träffa en läkare och nästan idiotförklarade mig.
jag cyklade dit(!!) och fick HÖR OCH HÄRPNA träffa en läkare! min läkare! min finska läkare.

hon kollade, klämde, kände, böjde och sånt där som läkare gör. hon kom fram till att jag hade ischias, någon nerv som var i kläm typ. jag ska nu knapra mina tabletter så jag inte får ont och typ inte sitta stilla så rysligt mycket. tack.

när jag kom hem och 200:- fattigare hade facket roat sig med att skicka massa räkningar. samma månad fast två olika summor? jag ringde upp och frågade vilken jag skulle betala. nä då fick jag reda på att arbetsförmedligen har avaktiverat mig i fredags. det är ju en bra grej ifall de skickar ut en kallelse om att jag ska på något möte eller att jag måste göra något speciellt för att behålla min ersättning. vilken jävla tur att jag ringde facket!!

nu får jag inte tag i min kärring och vi tycks ringa om varandra. nu är det bara upptaget. jävla skit.

men något roligt måste jag berätta också, jag ska på bio med mina kära fd. grannar viktoria och isabella kl.18. nu ska jag fortsätta tro att jag lär mig något av mannen som talar med hundar. (lite kanske fastnar)
kom ihåg att det var här ni hörde det först.


respect ME JÄVA FUCKING ARBETSFÖRMEDLINGEN!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback