day two -- FLYTT!!

kl.12 igår (prick) var jag, jonatan och viktoria på lulebo! jag tycker att rutinen borde finnas efter alla flyttarna, men det gör den inte. körkort, påskrivet kontrakt samt ett kvitto på hyran ska med när man skriver på kontraktet. gissa vilka av dessa tre jag hade med mig? - Inget. Jag fick ordna en fullmakt för att lyckas ens få ut nycklarna och jag undrar verkligen hur jag ska få lös garageplatsen! fem arbetsdagar hade jag på mig, jag tror att det är dag fyra nu.

lägenheten var ungefär som jag mindes den. större kök, större balkong var väl de positiva grejerna jag förträngt. negativt var den inte städad, över tio plugghåll på toaletten och massa annat. men lulebo, vad ska jag förvänta mig egentligen? måste verkligen ordna ett eget badrumsskåp och spegel.
tvättmaskinen och torktumlaren.. fick den plats måntro? nej det gjorde dom inte. jag får välja mellan ett välanvänt badkar från -69 eller tvättmaskin och tumlare. om det ens går att välja.

flyttningen kom igång något senare än vad jag hade tänkt mig. 1) smärre panik med fullmakt. 2) släpet. 3) kalles.
det var riktigt mysigt påväg hem från kalles där jag hade bohagsmagasinerat bort en hel del. jag och viktoria hade quality time i framsätet :)

idag tänkte och pinna tillbaka till lägenheten och börja med något. teknikprylarna tänker jag inte ens fundera på. vi fick ändå bort massa grejer igår, jag malin och viktoria. flyttgubbarna fick slita upp det mesta!
jag borde ta och måla mina stolar. jag har en smärre panik över att vi saknar köksbord, stolar och soffan där. måste slipa, fräsa och måla köksbordet innan det ens kan komma dit. soffan Måste sandpappras och målas. jag har verkligen ingen lust med något av ovanstående.

jag har inte tagit en enda bild på lägenheten av väldigt fina skäl.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback