MIN HELG

(min första inlägg försvann därför blir det ett väldigt konstig inlägg pga ett argt humör)




myrorna enligt bild med anna på fredagen. vi försökte lite lätt hitta grejer till halloween. tyvärr fotade jag aldrig anna i den fräna rosa paljettklänningen hon hittade, och lämnade kvar. haaha. s
vi var på h&m också, där köpte jag ett par tjockare strumpbyxor! :) lite stora dock. jag njuter lite av att säga att något är för stort ;)

jag åkte ut till stugan sen med mamma. vi handlade lite käk på mekka nr 2 (ica maxi). jag hjäpte till lite sen och vi fick till en rejält god kyckling!! inlindad i bacon och fylld med fetaost och soltorkade tomater! jag rekomenderar verkligen det! det var inte ens svårt!!! :)











agerade hjälp till pappa på lördagen. efter att ha lekt "snickare" åkte vi till råneå och handlade. mamma såg en skylt om loppis i orrbyn så vi stryde kosan mot orrbyn. vi stötte på en annan loppis:

........................

som ni ser var det rejält med grejer.
lite svårt att se eftersom jag fotade med mobilkameran, men det är tanken som räknas iallafall. vi kom åtminstone fram till orrbyn senare. den loppisen kändes jätte liten efter att ha besökt "loppis huset". och ett tips till sistaah: åk inte dit med fammo, du kommer fan aldrig därifrån!!!!!!!



karlsson på taket? nää det är bara pelle på taket.

på lördagen var det jag som försökte laga mat. jag fick godkänt och ett "tack för maten" så jag är nöjd. kycklingwok var mitt projekt. bortsett från att jag fick lasta bort en tredje del utav nudlarna så var det inte helt åt pipan! på lördagskväll åkte vi hem igen. nellie och skoj var rätt slut som vanligt.

 

avslutar med en bild på råttan i sängen i stugan.

 

idag, söndag har mini-me hållt mig sällskap. köpte nybakat bröd från kvantum och åt en fin frukost. försökte se one tree hill som hon hade missat, men det gick som det gick. gjorde hemmagjord pizza till middag och har försökt gå med hundarna lite. "nu är vi på mjölkudden... nu är vi på notviken" .. nä det är inga avstånd här. tuna är ett fint ställe. det borde få ett finare namn, tuna låter lite som hertsön om jag ska vara ärlig.. äckligt och kroknäbbigt. vilket det INTE är. fina tuna. riktigt roligt att väldigt många bor/flyttar hit nu! mini-me ska joina och linnea har inget val!! :)

nu ska vi se på johan palm eller vafan gubbfan hette. johan.. falk? klingar inte riktigt rätt det heller kanske? :) nåja. min helg är officiellt över nu. en bra helg, god mat, övernattning i stugan, loppis och sånt där. nästa helg ryktas det om finbesök! ska bli kul! jag hoppas att vi åtminstone får ett köksbord ifall det blir ett besök här med.

 

kom ihåg att det var här ni hörde det först

 

respect the roof!!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback