nu är jag skyddad och ni är under mitt paraply

vi håller fortfarande på att flytta. det går långsamt och först inatt fick vi övernatta för första gången. jag tror att en del beror på att det är först idag datorn har landat också. min cykel kom idag också så jag cyklade till mjölkis och sedan till notviken (storheden) och hem igen. jag ville jävlas med skoj som vägrar att äta.

fortfarande inga möbler inne i köket och vardagsrummet ser ut som sju svåra år.
jag måste säga att det är mysigt här.
igår drack jag vin med anna och sistaah drack bärs. bara hemma, ingen krog. (pga körkortslös-idiot + visa-lös-idiot) ja mina vänner, mitt körkort är veck sen förra lördagen och mitt visa-kort försvann igår kväll. jag har spärrat samtliga kort för olovlig (eg.lovlig också) användning.
efter min cykeltur tidigare idag hittade jag mitt visa-kort på gräsmattan framför min portuppgång. bra där. riktigt fint.

jag har fått erfara en granne också. igår kväll släppte vi lös biff, skoj och nellie på gräsplätten (där jag tappde kortet alltså) och lät de.. vara. inget skällande eller så. först när skoj morrade till över något så började några andra hundar att skälla. vi hörde de inne i lägenheten, men våra sa inte ett ljud. då kommer hon och säger åt Oss att gå. "ni får träna någon annanstanns, det är mitt i natten". helvete. inget ställe är väl perfekt, jag undrar vad som händer här näst.

innan datorn kom hit var det totalt knäpptyst i lägenheten, ingen ljudkälla från Oss. jag har imorse hört folk som kissar i toaletten, folk som drar bak stolen från ett köksbord (låter som det), mobiltelefonsignaler, hostningar, tv-prat osv. det är rejält lyhört med andra ord. hmm.. jag undrar hur less de kommer bli på oss när jag får upp tv:n och allt ljud i vardagsrummet. vi som bor mitt i med folk åt alla håll, uppåt - neråt - och sidorna!

nellie och skoj har skött sig exemplariskt här. de har varit tysta när folk har gått i trappen och så. nellie gick lös brevid mig tidigare idag när jag sprang med sopor, nycklar och sånt. skoj har blivit förbildad och vill bara hälsa på folk hela tiden. byracka!!!

jag har premiär badat i badkaret från -69. det var svårt att få vattnet att rinna undan (inkl.smuts) . skit.
nu borde jag ta och klä på mig. jonatan har åkt till björx för att hämta hit micke. jag hoppas Vegkligen att tv:n åker upp väggen ikväll. hur ska vi annars klara oss här?? rough.


NÄÄÄÄÄ kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect my password

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback