vi tog en cykeltur

pappa ringde och frågade om jag ville ha chili corn carne. "du kan väl cykla hit"..
jaa.. jag gjorde ju det, med två hundar i släptåg.
det gick väldigt fint. mycket tack vare att jag surrade med viktoria Hela vägen.
jag flåsade inte speciellt mycket och stannade heller inte. (om man bortser från stört-bajsning och stört-kiss efter vägen, HUND inte jag)

det var nästan lika nostalgiskt som när jag körde vespan från gammelstad till lulsundet för någon sommar sedan.
kanske beror det på att jag sällan cyklade utan körde just vespa i mina unga år.
vägen från ektjärn till stadsöskolan kändes lite som förr. guppen som de fan aldrig fixar. guppen vid punkthusen. kurvan vid öhemsskolan där vägen svängde men inte lotta. alla lägenheter och villor där man supit skallen av sig (förlåt mamma) ni som var med fattar vad jag snackar om.

ärligt så tror jag att det var en hyffsad enkel match eftersom jag inte pressade mig själv att komma fram på någon speciell tid och att det inte var några backar. det är ju bara raaaakt fram. lite kul med nya bron vid storheden dock :) man får ju inte längre använda övergångsstället vid galne gunnar, utan ska ÖÖÖÖVER. haha. men jag höll mig på banan.

dessvärre inga idolbilder från resan pga att jag hade händerna fulla med koppel och andra handen på styret. jag har inte tagit steget till att lära mig att cykla utan att hålla händerna på styret riktigt ännu. ska man fylla 25år i år känns det inte så prioriterat.

OCH, ett väldigt bra OCH.

benny (en bekant till oss och numera en hjälte) levererade sex stycken eur lastpallar idag. nu ska jag bara försöka få tag i en såg. sen plankor och även en playwood skiva innan madrass och övrigt lull-lull ska på plats. nu har jag minsann att göra! kanske ändå borde starta med att införskaffa mig en tumstock ;) 
så, tack benny, tack!! :) välkommen på balkongfest i framtiden! :)

jag ville bara säga det.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback