jag blev lite sugen

jag blev lite sugen på att skriva den där listan som varenda kotte skriver:



Dag 01
– Om mig

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Den här veckan

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att gråta

Dag 24
– Det här får mig att må bättre

Dag 25 – En första gång

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 – Mina ambitioner

Dag 30 – Ett sista ögonblick

 

 

Jag kanske har lite väl lite att göra idag, men jag kommer inte skriva varje dag. jag kommer skriva då jag har tid. jag skyller en del på att jag åker till mia imorgon.

 

 

men vi börjar här och nu tycker jag.

 

 

Dag 01 – Om mig:

 

 

född 1985, en månad före julafton. jag har bott i gammelstad från födsel och flyttade hemifrån då jag var 21 år tror jag. jag flyttade till porsön, vidare till svartöstaden. till björskatan, till lulsundet, till knöppelåsen, en snabb sväng tillbaka på björkskatan och nu på tuna. jag skaffade min kisse när jag bodde på porsön som fick namnet jissa, så jävla klockrent namn!! dessvärre fick kisse flytta till storön i kalix när jag flyttade till tuna. det svider fortfarande. jag köpte min första hund 2006, en golden retriver blandning som fick heta nellie. det senaste tillskottet och impuls köp är skoj. skoj är en terrier blandning men ser mest ut som en jack russell

 

2006 träffade jag jonatan. dessvärre inget exakt datum, men nån gång 2006. det var för hans skull jag flyttade från svartöstaden till björskatan osv. vi bor nu tillsammans på tuna i en tvåa och jag har nog aldrig trivts så bra som jag har gjort här. här blir vi nog kvar! vi har redan slagit "rekord" :) flytten till tuna innebar inte bara att jag kom närmare gammelstad och stan. zilla bor här och jag lärde senare (för ca ett år sen) lära känna heidi. heidi bodde i samma hus, fast nu har hon packat ihop och flyttat. på knöppelåsen lärde jag känna viktoria som bodde vägg i vägg. vad är det med mig och bli bundis med mina grannar? :)

 

jag gick samhälls på gymnasiet och valde sen ekonomi som inriktning. BIG MISTAKE! jag vet inte vad jag hade valt om jag fick välja om! dock har något bra kommit ur mitt kassa val. jag lärde känna mia som blev min bästa vän och därför tar det emot lite när jag säger att jag ångrar mitt val av linje.

jag har nästan bara jobbat på ssab sen jag gick ut gymnasiet 2004. jag har springvikat på förskola, mesta dels i gammelstad. jag fick en väktarutbildning som jag betalade ur egen ficka 2007, fick senare en behovsanställning hos G4S, men det varade bara någon månad. nästan varje sommar har jag jobbat på ssab, på samma ställe, med samma sak, med samma människor! jag är med andra ord asgrym på det jag gör! :)

 

just nu är jag bara less och försöker få något slags jobb! tidigare ville jag i princip bara ha industrijobb. fast det går inte speciellt bra och jag börjar bli lite trött på att gå hemma. jag sökte jobb i oxelösund tidigare i höst, men det sket sig. jag saknade betyg från gymnasiet, där igen skyller jag på mitt usla val. tillbaka på ruta ett då.

 

jag vet inte riktigt vad man ska skriva "om mig" egentligen. men jag gjorde ett försök iallafall.

 

 

 

kom ihåg att det var här ni hörde det först

 

 

 

respect


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback