missed me?

heyyy.. jag är tillbaka i matchen igen. jag höll en tumme för att jag skulle hitta ett trådlöst internet i stockholm som Inte var låst. men det gick ju att drömma om. (ja, jag är fortfarande nöjd över min nya telefon)

av säkerhetsskäl för samtliga inblandade blir det dessvärre ingen detaljerad berättelse om vistelsen i huvudstaden. jag hann med det mesta ändå. köpte ett par skor, fikade i stan, drack öl som jag sedan dagen efter fick sota för. det blev inget museum eller så. men jag har försökt att vara en turist trots allt. jag har fotat globen ifrån bilen i rörelse. jag fastnade totalt i "vilket är stockholms stadshotell?" jag blev idiotförklarad när jag frågade folk. jag fattar att det finns fler än ETT hotell i stockholm.

flygresan till stockholm var intressant. jag och jonatan drack oväntat öl redan på kallax och blev tvugna att besöka toaletten på planet (ja var för sig)
jag gjorde det man gör på toaletten och började sen att söka efter spolknappen. den existerade inte! jag öppnade dörren till toaletten och backade ut. jag stod och spanade in och hukade mig, ingen knapp. stackars okända gubben bakom mig såg konstigt på mig. tillslut vände jag mig mot honom och sa "jag hittar inte spolknappen, jag vet inte riktgit vart den ska sitta.....hur fan spolar man ner skiten egentligen??" JAG LOVAR jag kissade bara.

på hemvägen fick jag flyga solokvist. jonatan var redan hemma när jag började min resa mot arlanda. det gick smidigt och jag tog mig till planet. 18F = just bakom en nödutgång så jag var nöjd. F är ju fönsterplats.
jag var lite nervös då vi skulle börja landa. det var dimma och jag satt och verkligen stirrade ut genom fönstret. när jag sen såg isen och såg att vi var snuuuskigt nära att dimpa ner råkade jag skrika till lite. gubben brevid skrattade och sa att det var lugnt. "jag trodde fan att vi skulle landa på vattnet" säger jag och ser sedan att vi var på landningsbanan. jag ska fan inte flyga!!

jag känner mig rätt nöjd. det kunde ha varit lite mer välkomnande väder, men vafan jag är inte kvar i söder.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback